אובר חשפה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2017. נתוני המכירות השנתיים של החברה עומדים על 7.5 מיליארד דולר, אך ההפסד של החברה בשנה האחרונה הוא 4.5 מיליארד דולר, עלייה של 61% מ-2016, אשר במהלכה ההפסד השנתי עמד על 2.8 מיליארד דולר.
למרות הנתונים השנתיים העגומים, נתוני הרבעון הרביעי דווקא מעודדים יותר. ברבעון הרביעי, ההפסד של אובר הצטמצם ל-1.1 מיליארד דולר מ-1.46 מיליארד דולר ברבעון השלישי. ההכנסות מנסיעות ברבעון הרביעי, שמהן אובר גוזרת עמלה, עמדו על 11.1 מיליארד דולר - עלייה של 14% ביחס לרבעון הקודם. הכנסות אובר עצמה ברבעון האחרון עלו ב-61% ל-2.22 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל ב-2016.
זהו הרבעון הראשון בהובלתו של המנכ"ל דארה קוסרשאהי שנכנס לתפקיד בספטמבר, אחרי שמייסד החברה טראוויס קלאניק התפטר מתפקידו בעקבות שורת שערוריות שנקשרו בחברה.
אובר לא נסחרת בבורסה באופן ציבורי אבל בחרה לשחרר למשקיעים ולציבור נתונים כספיים מסוימים ברבעונים האחרונים. בחודש האחרון התאגיד היפני סופטבנק גרופ השקיע באובר 9.3 מיליארד דולר והפך למחזיק המניות הגדול ביותר בחברה. לפי בלומברג, בסופטבנק מקווים שיותר אנשים יבחרו להזמין נסיעות באפליקציה מאשר לנהוג בעצמם במכונית פרטית וכך העסק ימצא דרך לפצות על הפסדיו הנוכחיים בעתיד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.