בעוד כשבועיים, החל מ-8 במארס, לא ניתן יהיה עוד לטעון כרטיסי רב-קו באוטובוס, והנוסעים יצטרכו לדאוג לטעינה מוקדמת ולחסוך מהנהג את ההתעסקות בכסף בזמן הנסיעה.
החלטת משרד התחבורה תיושם בשלב ראשון בירושלים, והיא כוללת את קווי האוטובוס וכלל אמצעי התחבורה הציבורית בבירה. בהדרגה המדיניות הזו תתרחב לכל חלקי הארץ.
אפשרות התשלום היחידה באוטובוס תיעשה באמצעות כרטיס רב-קו שטעינתו תיעשה מראש. בעתיד, גם כרטיס לנסיעה מזדמנת לא ניתן יהיה עוד לרכוש מהנהג - בדומה לקיים במדינות רבות בעולם. הסיבה לכך היא בטיחותית, בהיבט של התעסקות הנהג עם כספים והסחת דעתו בזמן נהיגה, וכן התייעלות בשיפור זמני הנסיעה ודיוק בלוחות הזמנים.
טעינת כרטיסי הרב-קו תתאפשר באתר רב-קו אונליין ובמכשירי כספונטים הפרוסים ברחבי הארץ וכן בעמדות טעינה הפרוסות בתחנות, בהן ריכוז הנוסעים הוא גבוה.
עמדות טעינה בתוך האוטובוסים, שקיימות כיום בחלק קטן מהאוטובוסים, יורחבו בעיקר בקווים מרכזיים - טעינה זו מתאפשרת בכרטיס אשראי או במזומן מבלי האפשרות לקבל עודף.
בנוסף, ניתן יהיה לטעון כרטיסי רב-קו בתשעת סניפי קופיקס בירושלים, שמבחינתה תהנה מהגדלת התנועה של הנוסעים לסניפיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.