המשבר בענף האופנה ממשיך לתת את אותותיו. ל"גלובס" נודע כי רשת נעלי מרקו סגרה בימים האחרונים את סניפיה. בשבוע שעבר, במהלך חג הפורים, התבשרו עובדי הרשת שלא להגיע עוד לעבודה.
בשיחה עם אחד ממפוטרי הרשת, הוא אישר את הדברים. "הודיעו לנו טלפונית ביום רביעי שלא להגיע למחרת היום לעבודה. מאז החנויות סגורות". לדבריו, הודעה זו הגיע מבחינתו בהפתעה.
בשלהי 2015 נקלעה הרשת לקשיים כלכליים, ומונה לה נאמן. פעילותו דאז כללה סגירה של עשרות סניפים במטרה לצמצם את הגירעון בו הייתה נתונה.
בתחילת 2016 הודיע הנאמן שמונה בשעתו, עו"ד אמיר דולב, כי לרשת - שהועמדה למכירה אחרי שנמצאה בהקפאת הליכים לאור חובות של כ-30 מיליון שקל - לא נמצאו קונים. לאור זאת הוא הציע לפרק את החברה או לגבש הסדר נושים. את היעדר הרוכשים המיוחלים הוא נימק, בין היתר, בשוק שבו קיים עודף היצע. עודף ההיצע הזה בא לידי ביטוי בשלל מותגים של חנויות ורשתות נעליים אל מול הקניות בחו"ל, באונליין ובביקורים במדינות שמעבר לים ועם התחזקות רשתות הביגוד והאופנה בתחום ההנעלה בתוך שטח החנויות.
בסופו של דבר, בפברואר 2016 אושר הסדר נושים, במטרה לאפשר לרשת להמשיך לפעול בתקווה לדרך חדשה ולשיקומה. אלא שכאמור המהלך הזה לא צלח.
בשיאה מנתה רשת נעלי מרקו 23 סניפים, שצומצמו לכדי 11 נקודות מכירה (חנויות ודוכנים). עוד ציין בשעתו עו"ד דולב כי הבעיה של החברה הייתה ונשארה בעיית ניהול.
בעמוד הפייסבוק של הרשת לא עודכנו פוסטים מאז 31 לינואר, ואין מענה טלפוני במוקדי החברה. כמו כן, לא ניתן היה להשיג את תגובת בעלי ומנהלי הרשת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.