כ-10,600 פניות צרכנים התקבלו ברשות להגנת הצרכן בשנת 2017. כ-26% מתוכן נגעו לשחקניות בענף התקשורת, 19% היו נגד חברות המשווקות ציוד לבית ומחשבים, כ-11% תלונות התקבלו על ענף המזון, 8% - על חברות בתחום ההנעלה וההלבשה, כ-7% - בתחום התחבורה, והשאר נחלקו בין תחומי תיירות (4%), השכלה תרבות ובידור (כ4%) אסתטיקה וכושר (2%) ועוד.
לפי נתונים שמפרסמת היום (ה') הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן לרגל יום הצרכן הבינלאומי, 9 החברות שנגדן הוגשו הכי הרבה תלונות הן: הוט, בזק/בזק בינלאומי, סלקום, פלאפון, פרטנר וגולן טלקום. אחרי 6 חברות התקשורת מופיעה ברשימה הפותחת החברה שלמה סיקסט, אחריה רמי לוי ומי עדן.
מבחינת הרשות להגנת הצרכן, הטיפול בתלונות ויתר הכלים שעומדים בפני הרשות לאסדרת היחסים בין העוסקים לצרכנים תוביל בסופו של דבר להורדה ביוקר המחיה. הכוונה היא שמצב של תחרות מעוותת שפוגת בצרכנים מוביל לקניות מיותרות או לקניות במחירים מופרזים, לשימור המחירים הגבוהים בחנויות ולעלייה ביוקר המחיה.
הרגולציה הצרכנית של הרשות כוללת יוזמה של חוקים (כמו חוק המבצעים), הנחיות הממונה על הגנת הצרכן (דוגמת הצבת משקל במחלקות הפירות והירקות ברשתות), העברה של אזהרות לציבור ועוד. המטרה המיוחלת היא יחסים מאוזנים ויצירת אמון הדד בין הצרכנים לעוסקים, מצב שיאפשר דה-רגולציה הדרגתית.
עו״ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מסר: "אני גאה לעמוד בראש רשות שבידה מגוון כלים להכוונת השוק לציות והרתעה ובטווח הארוך ליצירת אמון הדדי בין העוסקים לצרכנים".
אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין ברשות, הוסיפה כי "הרשות נחושה ונוקטת יד קשה נגד כל עוסק שימצא כמפר את הוראות חוק הגנת הצרכן".
משלמה סיקסט נמסר בתגובה: "חברת שלמה היא החברה הגדולה מסוגה בישראל. היקף התלונות המתקבל אצלנו נמצא בירידה מתמדת, וגם משך זמן הטיפול בתלונות מצוי בירידה. נלמד את הדוח ככלי נוסף לשיפור השירות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.