חברת דריו הלת' אשר פיתחה טכנולוגיה לבדיקת סוכר באמצעות הטלפון הסלולרי ואלגוריתם לשיפור הטיפול בסוכרת, פרסמה היום את הדוחות השנתיים שלה ל-2017. החברה רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 1.6 מיליון דולר, צמיחה של 88% לעומת הרבעון המקביל, ובשנה כולה רשמה הכנסות של 5.2 מיליון דולר, צמיחה של 84% לעומת 2016. הדו"חות כללו תחזיות להמשך צמיחה בקצב דומה בשנת 2018, להכנסות של 8.3-9.3 מיליון דולר.
התוצאות הללו עדיין נמוכות אבסולוטית, אך מהוות שיפור משמעותי במצב של דריו. מניית דריו כרגע אינה מגיבה להודעה, והחברה נסחרת לפי שווי של 24.8 מיליון דולר.
הרווח הגולמי של החברה היה 569 אלף דולר ברבעון, ו-1.3 מיליון דולר ב-2017. ההפסד הנקי עדיין גבוה יחסית להכנסות -15.7 מיליון דולר ב-2017, גידול של כ-50% לעומת השנה שעברה. במהלך שנת 2017 גייסה החברה 6.6 מיליון דולר, מקרן בתחום הבריאות יחד עם המשקיעים הקיימים.
דריו פיתחה כאמור מכשיר לבדיקת סוכר המתחבר ישירות לטלפון הסלולרי וכך מתעד את תוצאות הבדיקה באופן מיידי, וגם חוסך היטלטלות עם שני מכשירים שונים. עם זאת, גאוותה העיקרית של החברה היא על האלגוריתם שלה אשר משתמש במידע מן הבדיקות ומן הטלפון גם יחד, כדי ליצור מערכת לומדת. מערכת זו אמורה להציע למטופל באופן מותאם אישית, עצות לגבי תזונה, התנהגות ומימוני תרופות, אשר אמורות לאפשר למטופל לשפר את הטיפול במחלה באופן שיתבטא בכך שרמות הסוכר ישמרו בטווחי הנורמה.
לדברי ארז רפאל, מנכ"ל דריו, רוב הצמיחה בפעילותה השנה הגיעה ממכירת רכיבים של הפתרון שלה, כלומר את המכשיר המתחבר לטלפון ומאפשר בדיקת דם וכן את ה"סטריפים", רכיבים חד פעמיים המתכלים בכל בדיקה. החברה מוכרת היום את הסטריפים במחיר שהוא תחרותי מול המתכלים של חברות אחרות, שאצלן הבדיקה אינה מחוברת ישירות לטלפון.
בתחום החיבור הישיר לסלולרי החברה היא ייחודית (מכשירים של חברות אחרות מסתנכרנים לסלולרי עם בלוטות'). אולם, בתחום של האלגוריתמיקה להתאמה אישית של טיפול על בסיס מידע רב הנאסף באמצעות הטלפון, יש לה תחרות ממספר לא קטן של חברות, ביניהן Welldoc, Onetrack ו-Glooko האמריקאיות, ו-Sweetch הישראלית. רפאלי מציין כי חברה בשם MySugar שמשווקת את המתכלים יחד עם מידע על סוכרת אך ללא המלצות אישיות, נמכרה לחברת רוש הבינלאומית בסכום שלא פורסם, אך הוערך בשוק ב-80-100 מיליון דולר.
"יתר החברות תלויות ברצון הטוב של המשתמש לסנכרן את המידע וברצון שלו לפתוח את האפליקציה. אצלנו האפליקציה היא חלק מובנה מכל בדיקת סוכר", אומר רפאל.
וכאשר פותחים את האפליקציה? "אנחנו בעצם פיתחנו מתודולוגיות מעולה המשחקים", מסביר רפאל. המטרה היא ליצור אצל המטופל מוטיבציה להשיג 'נקודות' במאבק שלו נגד הסוכרת על ידי התנהגות נכונה ופידבק חיובי מיידי על ידי האפליקציה.
נראה כי הבידול העתידי בין החברות השונות בתחום, יהיה בעיקר ביכולת שלהן להוכיל ירידה בתנודתיות הסוכר בעת שימוש במוצר שלהם, וכתוצאה מכך שיפור באיכות חיי המטופל. זהו הנתון המעניין את חברות הביטוח, אשר אמורות לשלם בפועל על המוצר (היום חלק מן המטופלים רוכשים אותו עצמאית).
בינתיים הציגה דריו שיפור של 1.2 נקודות בנתון בשם A1C אשר נחשב למדד למצב הממוצע של הסוכרת של מטופל. זאת, בבדיקה בשטח שנערכה ב-3,000 מטופלים (ולא בניסוי קליני). המתחרה Welldoc דיווחה על ניסוי רשמי בו הודגמה הפחתה של 2 נקודות. Onetrack מדווחת כמו דריו על ירידה של 1.2 נקודות המתחרה Glooko מדווחת על שיפור של 0.43 נקודות. סוויץ' מדווחת על שיפור "מובהק" (אך לא סיפקה נתון) ב-A1c בקבוצה של פרה-סוכרתיים, שהיא מעט שונה מהקבוצה בה מטפלת דריו.
לדריו יש היום עשרות אלפי משתמשים, 45 עובדים מהם 80% בישראל (בקיסריה) וייצור של רכיבי המכשיר בקוריאה, ארה"ב וסין. האפליקציה והמכשיר שניהם מאושרים לשיווק בארה"ב, אירופה, אוסטרליה וקנדה. התשלום הוא כ-25-50 דולר לחודש, וכולל כאמור את המתכלים והדיוור שלהם עד הבית. התמחור תלוי בשאלה אם רופא מעורב בהשגחה על המטופל דרך האפליקציה, או שפקוחה עליו רק עינו של האלגוריתם.
"אם יהיו לנו 250 אלף משתמשים, נגיע להכנסות של 100 מיליון דולר", אומר רפאל. "החלום הוא לתת ניבוי כל כל מדוייק לרמות הסוכר הצפויות על פי כל הפרמטרים שהטלפון יכול למדוד, עד שכבר כלל לא יהיה צורך לדקור את המטופל, אלא אולי פעם ביום לכיול".
מדוע השווי שלכם היום לא גבוה?
"הנפקנו מוקדם מידי, גייסנו הרבה הון בהנפקות משנה משחקנים לא אסטרטגיים. היום אנחנו מאמינים שלא נחזור על אותן טעויות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.