הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך 413,600 שקל על אתר וואלה שופס (חברת שופמיינד). הרשות שיגרה את כוונתה בדבר הקנס האמור לחברה בטענה לשורת הפרות של חוק הגנת הצרכן. כעת עומדת לה הזכות לטעון כנגד הכוונה להטיל עליה עיצום כספי והן לעניין הסכום, וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.
חקירת הרשות שהובילה לכוונה להשית את הקנס האמור החלה בעקבות תלונות שהתקבלו מצרכנים כנגד אתר וואלה שופס, כך מפרטת הרשות בהודעתה. "הצרכנים התלוננו כי רכשו מוצרים שונים באתר וואלה שופס, ולאחר ביצוע העסקה, קיבלו אישור הזמנת מוצר ובתוכו מועד האספקה, אך החברה לא סיפקה את המוצר במועד שצוין באישור ההזמנה".
עוד עולה מתלונות הצרכנים כי "חלק מהמתלוננים אשר ביטלו את העסקה מסיבות שונות ובמסגרת הזמנים המצוינים בהוראת החוק, לא קיבלו את כספם במועד הקבוע בחוק".
טענות אחרות שמפרטת הרשות הן ש"במקרים מסוימים פרסמה החברה מוצר במחיר כלשהו, ובשל 'טעות אנוש' כהגדרתה העלתה את המחיר לאחר הרכישה ודרשה מהצרכנים את המחיר המעודכן (הגבוה).
עוד צוין כי ש"במקרים אחרים נקנה מוצר מדגם ספציפי, ונשלח לצרכן מוצר מדגם שונה. כל אלה מעשים או מחדלים המנוגדים להוראות חוק הגנת הצרכן", מסכמת הרשות.
ההפרות לחוק הגנת הצרכן מתמקדות לפיכך בהטעיה, באי-עמידה בתנאי ביטול עסקה ובמחיר המחייב את החברות לפי פרסומן. את ההפרות הללו הגדירה אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, כ"הפרות מהותיות של חוק הגנת הצרכן. מועד אספקת המוצר ומחיר המוצר הם מידע מהותי שבית העסק נדרש להציג בפני הצרכן טרם המכירה ולעמוד בהם לאחר המכירה. החזר כספי עקב ביטול הוא חובה של העוסק וזכות של הצרכן. הרשות תמשיך לחקור עוסקים מפרים, וביניהם את אתרי המכירות אונליין, על-מנת לשמור ולוודא את קיום הוראות החוק. במקרה של הפרה - הרשות תפעל במסגרת כל הכלים העומדים לרשותה, ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".
מחברת וואלה נמסר: "תגובתנו תועבר לרשות להגנת הצרכן בימים הקרובים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.