משפחת קרדשיאן היא הקורבן הטרי ביותר של "אפקט אמזון": המשפחה הודיעה בסוף השבוע האחרון על סגירת רשת בוטיקי האופנה שלה - DASH. קים קרדשיאן ווסט ואחיותיה קורטני וקלואי מסרו כי המשפחה פשוט עסוקה מדי עם פרויקטים אחרים, אך כנראה שהקשיים מהם סבלה הרשת גם השפיעו על ההחלטה.
כך, ב-2016, הודתה קורטני קרדשיאן כי הרשת, שנפתחה ב-2006, לא הייתה רווחית במשך שנים. "היו חודשים שבהם לא יכולנו לשלם את החשבונות", סיפרה קורטני באפליקציית הלייף סטייל שלה.
בוטיק DASH של משפחת קרדשיאן / צילום: Shutterstock
"אפקט אמזון" מתייחס לפגיעה שסופגות חנויות הקמעונאות המסורתיות מחברות המסחר המקוון, בהובלת הענקית אמזון. לקוחות רבים מעדיפים את הנוחות בהזמנת מוצרים ללא יציאה מהבית ונוטשים את החנויות. כך, למשל, H&M דיווחה בתחילת החודש כי היא נתקעה עם מלאי עודף בשווי של יותר מ-4 מיליארד דולר.
משפחת קרדשיאן היא לא היחידה שנאלצה לסגור חנויות בשל קשיים כלכליים. בשנה האחרונה, 24 קמעונאים גדולים בארה"ב, בהם אמריקן אפרל ו-Foot locker, הודיעו על סגירת חנויות, בין השאר בשל ההתחרות מול הקניות המקוונות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.