פייסבוק הוציאה על פעילויות לובינג ברבעון הראשון של 2018 יותר משהוציאה לרבעון אי-פעם. הרשת החברתית הוציאה 3.3 מיליון דולר על לובי בארה"ב בנושאי פרטיות, אבטחה, שקיפות, פרסום ברשת ועוד, לפי מסמך שהגישה לאחרונה שמצהיר על כך, כנדרש בחוק. אך בעוד שמדובר על שיא עבור פייסבוק, הסכום לא חורג מהמקובל בקרב ענקיות הטכנולוגיה.
אמזון הוציאה על שתדלנות סכום דומה - 3.38 מיליון דולר ברבעון האחרון, בניסיון להגיע לקווי מדיניות וחקיקה שיטיבו עמה בנושאים מגוונים, ממסים דרך רישיונות בתחום המוזיקה ועד רחפנים.
גוגל היא המובילה מבין ענקיות הטק לרבעון זה. החברה הקדישה מעל 5 מיליון דולר כדי להשפיע על המחוקקים לטובתה בנושאי קניין רוחני, פרטיות דיגיטלית של סטודנטים, ואכיפה בנוגע לדאטה שמאוחסן בשרתים בחו"ל.
לפי אתר ריקוד, ייתכן שפייסבוק עוד תגביר את פעילות הלובי שלה כדי לנסות למתן את השפעת שערוריית קיימברידג' אנליטיקה על החברה. בעקבות השערורייה במסגרתה דלפו פרטים על 87 מיליון משתמשי פייסבוק, רובם בארה"ב, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג גם העיד לאחרונה בפני הסנאט ובית הנבחרים.
ב-2017 פייסבוק, אמזון, אפל וגוגל הוציאו יחד 50 מיליון דולר על פעילויות לובי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.