חברת נמלי ישראל (חנ"י) השלימה אתמול גיוס בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל בהנפקת האג"ח שלה, לאחר שזכתה לביקושי ענק של כ-5.1 מיליארד שקל. הגיוס הורכב משלוש סדרות, שתיים צמודות מדד ואחת שקלית. בהנפקה השתתפו מרבית הגופים המוסדיים במשק.
לקראת ההנפקה קיבלה חנ"י דירוג חוב של AAA מחברות הדירוג S&P מעלות ודירוג Aa1 מחברת מידרוג. הדירוג הגבוה סמך בעיקרו על הקשר ההדוק שלה למדינה, כשבמידרוג מעריכים "את התלות בין החברה למדינה כגבוהה מאוד ואת הסבירות לתמיכה מיוחדת כגבוהה", ומציינים כי שחיקה בהערכת הקשר בין המדינה לחברה "עלולה להוביל להורדת דירוג משמעותית".
חנ"י הוקמה ביולי 2004, בעקבות שינוי מבני ורפורמה בנמלי הים שביצעה ממשלת ישראל, והחלה לפעול בפברואר 2005 כחברת הפיתוח והנכסים של נמלי הים חיפה, אשדוד ואילת.
בהתאם להגדרותיה, חנ"י מחזיקה בקרקעות, בעיקר בתחומי שלוש נמלי ים אלה, מעמידה לאחרים קרקעות לשימוש בתחומי נמלי הים, מתכננת ומפתחת נמלי ים ופועלת לקידום התחרות "בין הגורמים הפועלים בנמלי הים".
שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין עם השלמת הגיוס כי "היום הושלמה אבן דרך משמעותית בחזון הנמלים החדשים ובפתיחת נמלי הים לתחרות. הסכום שגויס יסייע לחברת נמלי ישראל לבנות את נמל הדרום ונמל המפרץ מבלי להשתמש בתקציב המדינה, כפי שהבטחתי בעבר וכפי שהתחייבה החברה. מהלך זה ישרת את המשך פיתוח נמלי העתיד אשר הקמתם נועדה לתת מענה לצרכי המשק ולמצות את הפוטנציאל הטמון במיקומה האסטרטגי של ישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.