שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ מגיב לראשונה לשביתה המתואמת שפרצה בשני נמלי הים לפני יומיים ואומר: "הימים בהם הוועדים הכוחניים בנמלים סחטו הטבות חריגות ושכר מופרז תוך איומים לפגוע בשירותים חיוניים חלפו ללא שוב".
לטענת כץ, "הרפורמה בנמלים נמצאת בעיצומה ותביא בתוך שנים ספורות להקמת נמלים חדשים ולתחרות, ביטול המונופול והוזלת יוקר המחיה לכלל אזרחי ישראל".
כץ, נזכיר, פעל בעבר נחרצות לריסון ועדי העובדים בנמל אשדוד והוביל את רפורמת הנמלים שמתגבשת בימים אלה ולמעשה הפכה להיות הסיבה העיקרית לתסכול העובדים בנמלי הים - אשדוד ואילת.
הנמלים החדשים אמורים לקום בתחילת שנת 2021 והם נבנים בימים אלה בקירבת הנמלים הוותיקים. במסגרת הרפורמה , הנמלים הקיימים אמורים להתייעל לקראת התחרות שתיפתח. ואולם העובדים לא מאמינים שהמדינה תממש את הבטחתה להשקיע בתשתיות הקיימות כדי שיוכלו לתת מענה ראוי לנמלים שמוקמים כעת ויהיו חדישים, יעילים וחצי אוטומטיים. לדברי ועד נמל אשדוד, האוצר והמדינה "מובילים את האג'נדה לחיסול נמל אשדוד".
"מתוך השקפתי ותפיסת עולמי התחייבתי שהנחלים הקיימים ישודרגו כדי לאפשר תחרות הוגנת, וכך אכן קורה, בדיוק כפי שעשיתי במהפכת התשתיות הגדולה, ברפורמת השמיים הפתוחים, ברפורמה ברכבת ישראל ובתחומים נוספים", טוען כץ.
"הנחתי לזרז את העבודות להקמת הנמלים החדשים ולנקוט בכל האמצעים כדי להפסיק את הפגיעה החמורה במשתמשי התובלה הימית ובכלל אזרחי ישראל", כך כץ.
בתגובה לדברי כץ אמר ממלא מקום יו"ר ועד הציוד המכני של נמל אשדוד: "השר זורה חול בעיני עם ישראל - הביא עלינו מונופול פרטי בין לאומי עצום - חברת ספנות עולמית שאין סיכוי שנוכל להתחרות בה, וכל זה כדי לשבור את העבודה המאורגנת. כל ההבטחות הן הבטחות סרק, התחרות היא לא הוגנת מול מונופול עולמי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.