2017 היא השנה הראשונה בה מכירות הסמארטפונים חוו ירידה - כך עולה מדוח מגמות האינטרנט השנתי של יזמת ההון סיכון מרי מיקר בשיתוף חברת Kleiner Perkins.
לפי הדוח, שוק הסמארטפונים חווה ירידה של חצי אחוז במכירות השנתיות. ב-2016, לעומת זאת, הייתה עלייה שנתית של 2% במכירות. למרות העלייה במחירי מכשירי הדגל של חברות שונות, המחיר הממוצע בו נמכר סמארטפון מראה ירידה לאורך השנים.
הדוח מכסה תחומים נרחבים נוספים מלבד שוק הסמארטפונים. הוא מצביע על צמיחה במשתמשי האינטרנט בעולם ב-2017, שעומדת על 7%, לעומת עלייה גבוה יותר של 12% ב-2016. פרקינס צופה כי ב-2018 חצי מאוכלוסיית העולם, 3.6 מיליארד אנשים, יהיו מחוברים לאינטרנט, בין היתר בזכות הזמינות הגוברת של רשתות WiFi ושל מכשירי אנדרואיד זולים. הדוח מצביע על כך שמספר השעות הממוצע בו משתמשים מבוגרים בארה"ב גולשים באינטרנט עלה ל-5.9 שעות ביום, לעומת 5.6 שעות יומיות ב-2016.
בתחום האי-קומרס, 13% מהרכישות של מוצרים קורות עכשיו ברשת, ואנשים מתחילים יותר חיפושי מוצרים באמזון מאשר במנועי חיפוש.
ב-2017 הייתה גם עלייה ניכרת במספר האנשים שמצטרפים לשירותי אונליין שונים כמנויים בתשלום. נטפליקס הראתה עלייה של 25% במספר הנרשמים, וספוטיפיי - עלייה של 48%.
מיקר מתארת גם את "פרדוקס הפרטיות" אליו חברות טכנולוגיה נקלעו השנה. מאחר שחברות משתמשות בדרך-כלל בדאטה כדי לשפר אפליקציות, אך כעת יש בחינה מדוקדקת יותר של הדרכים בהן דאטה נאסף ומטופל - החברות עומדות בפני דילמה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.