חברת Gett, (לשעבר GETTAXI) שפועלת בתחום שירותי התחבורה על פי דרישה, הודיעה היום (ה') על גיוס של כ-80 מיליון דולר, לפי שווי של יותר מ-1.4 מיליארד דולר. החברה פועלת ביותר מכ-120 ערים באירופה ובישראל ומפעילה שירותי הסעות גם בניו-יורק תחת שם המותג של חברת JUNO אותה רכשה אשתקד בכ-200 מיליון דולר. בגיוס לקחו חלק כל בעלי המניות העיקריים של החברה ובהם Access, Baring Vistok, MCI וגם קבוצת פולקסווגן, שהשקיעה בחברה עד היום כ-300 מיליון דולר. על פי נתוניה היקף הכנסותיה ממכירת שירותי תחבורה וניידות הוא כמיליארד דולר, כמחציתן מפעילותה בלונדון וניו-יורק. מייסד ומנכ"ל Gett, שחר ווייסר, מסר כי Gett צפויה לעבור לרווח בכל המדינות שבהן היא פועלת (לא כולל הוצאות R&D) "עד לרבעון הראשון של 2019 - הרבה לפני המתחרות".
Gett גייסה יותר מ-700 מיליון דולר, לרבות למעלה מ-300 מיליון דולר מקבוצה פולקסווגן, ונבחרה על-ידי פורבס כ"אחת מ-15 החברות בעלות קצב הצמיחה המהיר ביותר". החברה, שהוקמה ב-2010, גייסה עד היום 693 מיליון דולר ב-9 סבבים, לא כולל הסבב הנוכחי. היקף הגיוסים שלה קטן עד בינוני ביחס לחברות אחרות בענף שפועלות בארצות הברית, אירופה וסין.
שוויה של גט ירד בקרוב ל-9% מאז ינואר 2018, כך לפי הקרן האירופאית Vostok New Ventures שהשקיעה בגט. הקרן דיווחה בדוחותיה הכספיים על ירידה של 5% בשווי החברה בין ינואר 2018, אז השווי היה מוערך ב-1.63 מיליארד דולר, למרץ 2018, אז השווי עמד על 1.55 מיליארד דולר. כעת, גט דיווחה על שווי של 1.44 מיליארד דולר. מדובר בירידה הדרגתית ומתמשכת של חצי שנה, של 8.8% בשוויה של גט.
בגיוס המניות הגדול האחרון - השקעה של 300 מיליון דולר מחברת פולקסווגן באמצע 2016 - הוערך שווי החברה ב-1.15 מיליארד דולר. מאז גייסה גט חוב בהיקף של 100 מיליון דולר שכלל גם רכיב מנייתי. בגיוס החוב לא הוצג שווי, ומאז הגיוס מפולקסווגן מציגה ווסטוק הערכת שווי בכל רבעון, שלפיה כאמור שווי החברה ירד בשנה האחרונה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.