מצמצמים ביורוקרטיה ומתקרבים לקדמה: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') תקנה חדשה המבטלת את החובה להחזיק בעת הנהיגה ברישיון נהיגה וברישיון רכב בעת נהיגה בכלי רכב פרטיים, ברכב מסחרי עד 3.5 טון ובכלי רכב דו-גלגליים.
התקנה תיכנס לתוקף בימים הקרובים עם פרסומה ברשומות, והיא פרי יוזמת שר התחבורה ישראל כ"ץ.
על-פי התקנות כיום, חלה חובה על הנהגים להחזיק ברשותם רישיון נהיגה ורישיון רכב בעת הנהיגה. הקנס על אי-החזקת רישיונות ברכב עומד על 100 שקל.
עם כניסת התקנות לתוקף יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון נהיגה. בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און-ליין למשרד התחבורה.
יצוין כי הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה.
כעת יש לקוות כי במסגרת המהלכים שמשרד התחבורה נוקט לייעול תהליכים עבור הנהגים, הנושא הבא שיטופל יעסוק בדמי התשלום הגבוהים שמשלמים הנהגים עבור חידוש רישיון הרכב - סכום שמגיע בקלות לאלפי שקלים בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.