קאזואו קאשיו, ממייסדי חברת קסיו, נפטר בבית חולים בטוקיו ביום שני, והיה בן 89 במותו. לפי הודעת החברה, סיבת המוות של קאשיו הייתה דלקת ריאות. קאשיו עמד בראש החברה במשך כמעט שלושה עשורים, הוא היה נשיא קסיו מ-1988 עד 2015 ולאחר מכן הפך ליו"ר.
קאשיו נחשב למי שהפך את מחשבון המיני האישי של קסיו למכשיר אוניברסלי ולמי ששינה את תדמיתו של שעון היד שנתפס עד אז כפריט אלגנטי, כשהציג את שעון ה-G-Shock ב-1983 שנוחל הצלחה עד היום. לשעון היו עמידות חזקה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר משל המתחרים באותה תקופה. בנוסף, קאשיו הפך לפופולרית גם את המצלמה הדיגיטלית QV-10 שהחלה להימכר ב-1995. במצלמה היה מסך אחורי עם תצוגה מקדימה של תמונות, רכיב שהפך מאז לסטנדרט במצלמות דיגיטליות.
קאשיו ושלושת אחיו הפכו את חברת קסיו שהקים אביהם מחנות פשוטה לחברה בינלאומית, עם מכירות בגובה 3 מיליארד דולר בשנה של שעונים ומצלמות דיגיטליות, מחשבונים, כלי נגינה ומדפסות מהירות. קאשיו דגל בכך שחברה חייבת להמציא את עצמה מחדש בכל פעם כדי לשרוד, ולשאוף ל"שינוי מתמשך". בעבר אמר כי "בזכות העובדה שהשתחררנו מתפיסות מוקדמות וקונבנציות, יצרנו מוצרים שהיו נחוצים באמת. מוצרים שמבוססים על רעיונות חדשים יוצרים שווקים חדשים". לדברי החברה, היה לו מוניטין של אדם מלא תשוקה וקשוח. קאשיו השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים. בנו הבכור קאזוהירו מכהן כנשיא קסיו היום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.