הנה נתון שאתם כנראה לא מכירים, שהתחבא בסקירה שפרסמה לאחרונה חברת PWC על ענף המסחר ל-:2017 בענף האופנה, שתופס את מרבית שטחי המסחר והקניונים, שיעור החזרת מוצרים שנרכשו בחנויות עומד על ב 3%ממוצע. שלושה מ-100 קונים מגיעים הביתה ומתחרטים. בענף המסחר המקוון הצומח במהירות - מדובר על שיעור החזרה של .25%
לפי הסקירה, אחד מכל ארבעה מחזיר את הפריט האופנתי שרכש באינטרנט. או שנכון יותר לומר כי אחד מכל ארבעה מוצרים חוזרים לשולח - לאחר שלא פעם לקוחות מזמינים 5 או 10חולצות וכיו"ב, כדי לבחור מתוכן את האחת-שתיים שהם רוצים להשאיר. וכמו שמדגישים ב-,PWC "באופנת עלית או באופנה למידות מיוחדות, שיעור ההחזרה אפילו גבוה יותר מ-%."25
מדובר בנתון דרמטי. נדמה כי מרוב התלהבות מהמסחר המקוון, אנחנו עוד לא מבינים את העלויות העצומות של אותן חנויות וירטואליות - שיכולות לפתע להיראות בנות תחרות לעלויות המסחר הפיזי. אם חברה נאלצת לספוג 25%חזרה, זה מוכרח להיות מתומחר בשלב כלשהו במחיר, לא פחות מעלות המטרים היקרים שנאלץ שוכר החנות לשלם למשכיר.
יתרה מכך, בPWC- מציינים את המובן מאליו, שמי שמחזיר מוצר לחנות פיזית, יש סיכוי לא מבוטל שיקנה בכל זאת משהו אחר באותה חנות - לעומת מי שקרא לשליח ונתן לו בחזרה את סט החולצות שהוא מתבקש להחזיר למחסן הלוגיסטי, בדרך-כלל ב-""FREE SHIPPING הלוך וגם חזור.
חיסכון בכוח-אדם בעולם הווירטואלי? כדאי להזכיר שאמזון, מי שהמציאה את המסחר המקוון והיעיל, מעסיקה מספר בלתי נתפס של 563אלף עובדים. מישהו הרי צריך לעבוד באותם מחסנים לוגיסטיים. אותה אמזון, אגב, שלא באנו כמובן לפקפק בעוצמתה (שווי שוק של 830 מיליארד דולר), מרוויחה בינתיים בעיקר מחטיבת הענן (,(AWS האחראית ל-%73 מהרווח התפעולי לפי דוחות החברה (ותורמת רק 11% מההכנסות). ככה זה כשהמחסנים הלוגיסטיים עסוקים למשל בכל כך הרבה החזרות.
מדובר במים קרים על התחזיות השחורות לעולם הקניונים. בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי אפל תפתח לראשונה חנות בישראל, בקניון שיפתח בקרוב מתחת למגדל עזריאלי שרונה בכניסה לתל-אביב. הגעה של אפל מלמדת שזה לא רק תחזית של דנה עזריאלי, ליאורה עופר או חיים כצמן, אלא זה כסף שמוציאה החברה שהפכה את חווית הקנייה בסלולר לפשוטה ולידידותית, ומחליטה להשקיע בעוד חנות "פיזית".
ואגב אמזון - השבוע (16.6) מלאה שנה לעסקת הענק שבה רכשה אמזון את רשת הול פודס, הכוללת 460 סניפים "אמיתיים" בארה"ב, קנדה ובריטניה, תמורת 13.7 מיליארד דולר. אבל כולם קונים באינטרנט? מתברר כי בשנת 2017נפתחו בארה"ב (נטו) יותר מ-10,000 חנויות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.