שר האוצר, משה כחלון, חתם על צו לפיו ביבוא אוטובוסים חשמליים יחול פטור מתשלום מכס. הצו, המפחית את שיעור המכס מ-7% לפטור, יהיה תקף בהוראת שעה לתקופה של 4 שנים. עלות המהלך למדינה נאמדת בכ-13 מיליון שקל מדי שנה.
מרבית האוטובוסים בישראל מונעים באמצעות מנועי דיזל, אשר פולטים מזהמים במרכזי האוכלוסייה והם בעלי השפעה בריאותית שלילית מוכחת ואף מסרטנת. תרומתו הסביבתית של אוטובוס חשמלי גדולה, שכן אין לו פליטות ישירות, ורמת הרעש הנלווית לפעולת המנוע שלו היא נמוכה.
הצו, שהוכן ברשות המסים, נועד לעודד יבוא ושימוש באוטובוסים חשמליים, כחלק מיישומה של החלטת ממשלה מספר 1837 מיום 11 באוגוסט 2016, וכן כחלק מיישום המלצות הוועדה הבין-משרדית למיסוי תחליפי נפט לתחבורה (ועדת "מיסוי ירוק 3"), בראשה עמד מנהל רשות המסים, ערן יעקב, בתפקידו כמשנה למנהל הרשות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.