תדירות הטיסות בקו ישראל-סין תגדל דרמטית ל-30 טיסות נוסעים ו-14 טיסות מטען בשבוע - כך עולה ממזכר הבנות שעליו חתמו רשות התעופה האזרחית (רת"א) ומנהל התעופה האזרחית של סין.
המזכר מתייחס להגדלת מספר היעדים בסין המאושרים להפעלת טיסות על-ידי מובילים ישראלים ל-5 יעדים בציוד עצמי (כלומר באופן ישיר על-ידי חברות התעופה הישראליות, אל-על וייתכן שגם ארקיע תביע עניין בקו) ועוד 4 יעדים נוספים במסגרת הסכמי קוד שרינג (כלומר הפעלת טיסה על-ידי חברת תעופה אחרת שמצויה בהסכם עם חברת תעופה ישראלית).
סעיף שני קובע כאמור את עדכון מכסת התדירויות השבועיות ל-30 טיסות נוסעים - לעומת כ-20 טיסות המופעלות כיום - ו-14 טיסות מטען. סעיף שלישי יאפשר הפעלת הסדרי קוד שרינג עם מובילים ממדינה שלישית.
כיום החברות שמפעילות טיסות לסין הן אל-על (בייג'ינג) והיינאן איירליינס הסינית, שבחודש הבא תפתח קו טיסות חדש לגואנגז'ו במתכונת של 3 טיסות שבועיות. טיסות אלה יצטרפו לקווים שמפעילה כיום החברה בטיסותיה בקו תל-אביב-בייג'ינג, אותו היא חנכה באפריל 2016, וקו תל אביב-שנחאי, שנחנך בספטמבר 2017. טיסות ישירות להונג-קונג מפעילות כיום אל-על וקתאי. פסיפיק.
חברה סינית שתחל לפעול בקרוב מישראל ואליה היא סצ'ואן איירליינס, שתחל להפעיל בחודש הקרוב קו צ'נגדו-תל-אביב.
השוק הסיני נמצא על הכוונת של מדינות רבות - זהו השוק שבו שיעור הגידול בתנועת הנוסעים הוא הגדול ביותר בעולם, הן בתנועת נוסעים בינלאומית והן בתנועת נוסעים בטיסות מקומיות. ב-2017 שוק הטיסות המקומיות בסין צמח בכ-15% עם תוספת של 59 מיליון טיסות פנים ביחס לשנת 2016.
גם משרד התיירות הישראלי שם לעצמו למטרה להגדיל את תנועת הנוסעים מסין - חברת התעופה סצ'ואן שמצטרפת לקו תקבל מענק (150 אלף אירו לכל טיסה מיעד חדש).
ב-2017 הגיעו לישראל 113 אלף סינים - גידול של 46% ביחס לשנה הקודמת, אבל ביחס אבסולוטי לפוטנציאל המספרי של התיירים מסין - המספר הזה צריך וצפוי לגדול משמעותית.
מבחינת התייר הישראלי, הגדלת התדירות של הטיסות בקו וכן הוספה של עוד שחקנים משמעה תחרות שתפעל לטובתו - הן בזווית המחיר והן בשירות והמוצר שיעמוד לרשותו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.