הישג משמעותי לאינטל-מובילאיי בקרב על עיצוב שוק הרכב האוטונומי העתידי. ענקית האינטרנט הסינית BAIDU (באידו) הודיעה אתמול (ג') על הצטרפותה לברית האסטרטגית שהקימה אינטל-מובילאיי בתעשיית הרכב, וכי בכוונתה להטמיע ולמזג את הטכנולוגיה שלהן לתוך "פרויקט אפולו"- פלטפורמת הרכב האוטונומי והמקושר שהיא מפתחת בהשקעה של מיליארדי דולרים.
באידו הודיעה כי בכוונתה לאמץ את מודל "בטיחות רגישה לאחריות" (RSS) שפיתחה מובילאיי, לצורך הקטנת האחריות המוטלת על כלי רכב אוטונומיים במקרה של תאונת דרכים. החברה תשלב את המודל בתוך הקוד של התכניות המסחריות שלה. בנוסף היא תאמץ את קיט ראיית המכונה ההיקפית של מובילאיי עבור פרויקט אפולו.
על פי הערכות בענף ולאור שיתוף הפעולה הנרחב של באידו עם כלל תעשיית הרכב הסינית מדובר בהיקף פוטנציאלי לאספקת מיליוני יחידות בשנה של הצ'יפ והמצלמה של מובילאיי בטווח הארוך. תוכנית אפולו של באיידו מקיפה כבר היום מאות אלפי כלי רכב בשנה וכוללת, בינתיים, קישוריות רצופה לאינטרנט ובעתיד גם קישוריות דור 5. אחת השותפות המרכזיות שלה היא SAIC, שבשליטת ממשלת סין. בנוסף, באידו הודיעה בשנה שעברה כי קיבצה נבחרת של למעלה מ-50 חברות בסין ומחוצה לה, שהודיעו כי יתמכו בפלטפורמת הקוד הפתוח אפולו, כולל מייקרוסופט, דיימלר ופורד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.