אמזון שמה ברקס לצרכנים הישראלים: מבצע המשלוחים החינמי של ענקית המסחר המקוון של ג'ף בזוס לישראל הופסק. בסוף השבוע שעבר אמזון החלה בהטבה ללקוחות ברחבי העולם, במסגרתה ניתנו משלוחים חינמיים על רכישות בסכום של מעל 80 דולר. ואולם, כעבור שבוע בלבד המבצע הופסק עבור הלקוחות בישראל. במסגרת המבצע שהופסק, ניתן היה לרכוש מתוך כ-900 מיליון פריטים שנמכרים באמזון, רק מוצרים שמוכרת אמזון בעצמה, ולא באמצעות מוכרי צד שלישי.
מאז שנפתח השירות החינמי, נרשם גידול משמעותי בהיקפי הרכישות של הישראלים באמזון, כשלפי הערכות קטגוריות מסוימות היה גידול בהיקף של "פי עשרים מיום רגיל".
עצירת המבצע הנוכחי הפתיעה היום גורמים בתעשיית המסחר המקוון בישראל, שהתקשו להעריך מדוע המבצע הופסק בפתאומיות ולא נמשך עד ל"פריים דיי", כפי שהוערך בתחילה.
במקביל, מאז פתיחת המבצע מכון התקנים החל להערים קשיים על הכנסת מוצרים שונים לארץ. כך למשל, בהזמנה של מנגל באמצעות אמזון נתקלו רוכשים בדרישה לאישור של מכון התקנים.
בעוד כ-4 ימים יחל ה"פריים דיי", אירוע קניות האונליין החגיגי של אמזון. אירוע הקניות הזה מתקיים מאז 2015, ובמסגרתו היא מקיימת 24 שעות של מבצעים וקניות ומרוכזות, זאת לטובת קידום השירות למנוי הפרימיום שלה - אמזון פריים. השנה הודיעה אמזון כי ה"פריים דיי" יתארך ל-36 שעות. הפעם, שנה מאז הרכישה של אמזון את רשת הסופרמרקטים הול פודס, אמזון גם תציע מבצעים יחודיים במסגרת ה"פריים דיי" גם בסניפים הפיזיים של הרשת למנויים לשירות הפרימיום שלה.
במקביל, בימים האחרונים דווח בתקשורת האמריקאית כי אמזון מייקרת את העמלות שהיא גובה ממוכרי צד שלישי עבור קידום המכירות שלהם במסגרת ה"פריים דיי".
בשנה עברה דיווחה ענקית המסחר המקוון על זינוק של 60% ב"פריים דיי" ברכישות ביחס לשנה שעברה. כיום מנוי הפרימיום של אמזון מונה כ-100 מיליון בתי-אב של מנויים משלמים, בעלות של 120 דולר בשנה. רק בארה"ב יש כ-68 מיליון מנויים, כשלקוח מוציא כ-3,400 דולר בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.