שוק הסלולר המקומי נמצא תחת לחץ - ובבית ההשקעות אקסלנס מורידים מחירי יעד למניות סלקום ופרטנר , אם כי נשארים בהמלצה חיובית ("קנייה") על שתיהן בפרספקטיבה רחבה יותר. במקביל, הופחת גם מחיר היעד למניית בזק , וגם ההמלצה שם נותרה ללא שינוי, "ניטרלי".
רוני בירון, מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', מעריך היום שסבב המבצעים בחודשים אפריל-מאי בשוק הסלולר, לאחר כניסת המתחרה החדשה אקספון, יעיב על תוצאות הרבעון השני. "למרות שעוצמת המבצעים שככה ביוני, התמחור מחדש של חלק מבסיס המנויים צפוי לתת את אותותיו ברבעונים הקרובים, ולהוריד את בסיס ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) ל-2019", כותב בירון.
"אנו מניחים ירידה של כחצי שקל ב-ARPU של הרבעון השני, בניגוד לעונתיות הרגילה המתאפיינת בעלייה של כשקל. אנו צופים התייצבות יחסית ב-2019, אולם מעריכים כי שחיקת ה-ARPU במהלך 2018 תביא לירידה נוספת של 2-3 שקלים על בסיס ממוצע שנתי".
להערכת בירון, בתחום הקווי ימשיכו סלקום ופרטנר להציג מומנטום חיובי בגיוס מנויים (אינטרנט וטלוויזיה), אך תיתכן התמתנות מסוימת בעקבות הורדות המחירים שביצעו המתחרות הוותיקות בשוק הטלוויזיה, yes והוט.
בעקבות הציפיות ל-ARPU נמוך יותר, וכן על רקע הנפקת מניות ואופציות בסלקום, בירון מעדכן כלפי מטה את מחירי היעד למניות שתי החברות. מחיר היעד לסלקום יורד מ-32 שקל ל-28 שקל, כ-34% מעל מחיר השוק הנוכחי, ומחיר היעד לפרטנר יורד מ-20 שקל ל-19 שקל, כ-27% מעל המחיר בבורסה.
"למרות הסביבה המאתגרת, בטווח הקצר אנחנו מאמינים שרמות המחיר הנוכחיות מגלמות בתוכן את הגורמים השליליים, ומאפשרות פוטנציאל לתיקון בטווח הבינוני-ארוך", כותב בירון. בהקשר של האפשרות לרכישת לאומי קארד על-ידי פרטנר כותב בירון, כי "מהלך פוטנציאלי זה יגוון את פעילות החברה, ועשוי לכלול סינרגיות בין תחומי הפעילות. יחד עם זאת, אם וכאשר מהלך זה יבשיל, יש לבחון את מחיר העסקה, היקף הסינרגיות, תשומת לב ניהולית ופרמטרים אחרים".
בזק: "עמדה זהירה למרות הירידה"
באשר לבזק , באקסלנס מפחיתים את מחיר היעד למניה מ-5 שקלים ל-4.4 שקלים - הפחתה רביעית של מחיר היעד למניה מתחילת 2018. "אנו ממשיכים לנקוט עמדה זהירה למרות הירידה במחיר המניה", מדגיש בירון. מניית בזק איבדה 23% מתחילת השנה. בירון כותב כי "התחרות מגיעה גם לשוק הסיטונאי", ומציין שבשבוע שעבר הודיעה פרטנר שתתחיל לשווק את חבילות האינטרנט והטלוויזיה שלה על גבי התשתית של הוט. להערכתו, גם סלקום צפויה לעשות זאת.
בירון מסביר שעד כה, מנוי אינטרנט של הוט שרצה לעבור לסלקום או פרטנר, נדרש לעבור לתשתית בזק. הצטרפות הוט צפויה להקל על מעבר מנויים. "מבחינת בזק, המצב הקודם סיפק תוספת קווים מהוט, אשר קיזזה את שחיקת ה-ARPU ממעבר מנויי בזק לשוק הסיטונאי. מצב דברים זה אפשר לבזק לשמור על יציבות בתחום האינטרנט, שבלטה לחיוב ביחס לשחיקה בשאר הסגמנטים".
כניסת הוט לשוק הסיטונאי תמתן להערכת בירון את הצמיחה של בזק בהכנסות תשתית. "מעבר לכך, פריסת הסיבים של סלקום ופרטנר עשויה לנגוס בהיקף הכולל של השוק הסיטונאי ובהכנסות בזק משוק זה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.