שתיים מהיריבות הגדולות של אמזון - וולמארט ומיקרוסופט - מעמיקות את שיתוף-הפעולה ביניהן במטרה לגבור על היריבה המשותפת. וולמארט היא המתחרה הגדולה ביותר של אמזון בתחום הקמעונאות, ומיקרוסופט היא אחת המתחרה הגדולה שלה בתחום מחשוב הענן.
וולמארט ומיקרוסופט חתמו על חוזה ל-5 שנים, במסגרתו וולמארט תשתמש בשירותי הענן, בטכנולוגיית למידת המכונה ובשירותים נוספים של ענקית הטכנולוגיה. מטרת הכלים האלה תהיה לסייע לעובדי החברה לשפר את ביצועיהם, להפוך את חוויית הקנייה למהירה ונוחה יותר עבור לקוחות ולטייב את הביצועים של ציוד בו וולמארט משתמשת, כמו מקררים למשל. בנוסף, יעשה שימוש בשירותי מחשוב הענן Azure של מיקרוסופט באתר הרשמי של וולמארט.
וולמארט ומיקרוסופט אף יחפשו דרכים חדשות להשתמש במאגר הדאטה של וולמארט על צרכנים ומוצרים, בסיוע מהנדסי מיקרוסופט. לפי "וול סטריט ג'ורנל", השתיים שוקלות לפתח יחד מערכת חדשה שתשתף דאטה על מכירות מוצרים עם ספקים.
מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, אמר בראיון כי היריבות המשותפת עם אמזון היא "לחלוטין בלב שיתוף-הפעולה", וכי שני הארגונים מחפשים דרכים למנף את עצמם כדי לגבור על המתחרה.
מאז 2016 וולמארט מרחיבה את השימוש שלה ב-Azure. בנוסף, כחלק מהתחרות מול אמזון, היא מורידה עלויות באופן אגרסיבי, משקיעה כדי להביא לצמיחה של המכירות שלה אונליין, ואף פיתחה אופרציית מחשוב ענן משלה, בה היא משתמשת בין היתר כדי לנתח דאטה של מכירות ומוצרים שונים - תחום בו אמזון מתמחה. "אנחנו נעים מהר ומחפשים שותפים שיעזרו לנו לעשות את זה", אמר מארק לור, שמנהל את תחום האי-קומרס של וולמארט בארה"ב, ל"וול סטריט ג'ורנל". לדברי לור, וולמארט אף עובדת על פיתוח חנויות ללא קופאים כפי שאמזון השיקה בסיאטל, אך בתחום זה, לדבריו, החברה לא תשתמש בסיוע של מיקרוסופט.
זו לא הפעם הראשונה שוולמארט משתפת פעולה עם היריבות של אמזון. בקיץ שעבר היא רשמה את מוצריה בגוגל אקספרס, שירות קניות אונליין של גוגל שמאפשר רכישות באופן קולי ומתחרה בעוזרת הקולית אלכסה של אמזון שמאפשרת פעולות דומות.
אד אנדרסון, אנליסט חברת המחקר גרטנר, אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי וולמארט לא לבד, וכי קמעונאים נוספים מסרבים להשתמש בטכנולוגיית הענן של המתחרה הגדולה שלהן אמזון. זאת, בין היתר, מכיוון שיחידת הענן של אמזון מספקת את רוב ההכנסה התפעולית של החברה. כך, שירות הענן Azure של מיקרוסופט, שמחזיק בנתח השוק השני בגודלו אחרי חטיבת שירותי הענן AWS של אמזון הפך לאלטרנטיבה לתשתית ענן עבור קמעונאים רבים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.