כלל ביטוח מאשרת את חשיפת "גלובס" מיום ראשון, שלפיה רשות שוק ההון ערכה אצלה ביקורת מעמיקה בכל הנוגע לאופן יישום תקנות התשלומים בחיסכון הפנסיוני, ושבה גילתה ליקויים חמורים, אותם היא מורה לחברה לתקן בתוך זמן מוגבל, אחרת היא שומרת לעצמה את הזכות לשימוש בסנקציה החריפה וחסרת התקדים של איסור מכירת ביטוחי מנהלים חדשים. ככל הידוע ביקורות דומות נעשו בעוד חברות, וגם בהן נמצאו ליקויים, אך לפי שעה לא התקבל דוח סופי בדומה למה שהתקבל בכלל ביטוח.
על פי הודעת כלל ביטוח לבורסה אתמול (ב'), "דוח הביקורת, אשר למיטב ידיעת כלל ביטוח, נשלח אליה בעקבות ביקורות נוספות שנערכו גם במספר חברות ביטוח בשוק, העלה ליקויים אשר נוגעים בעיקרם לאופן יישומן של תקנות תשלומים לקופת גמל, העוסקות בהליכי סליקת תשלומי מעסיקים למוצרים פנסיונים ואשר יישומן יצר שינויים מבניים בשוק ובממשקים התפעוליים מול מעסיקים וגורמים מטעמם".
בכלל מציינים בהודעתם כי להערכת החברה "ממצאי הדוח האמורים מתייחסים לסליקת כספים, בהיקף שאינו מהותי, ביחס לסך הכספים הנסלקים על ידי כלל ביטוח". נציין כי ביום ראשון פירטה כלל כי הליקויים רלוונטיים לאחוזים בודדים מלקוחותיה, מה שאומר שלכל הפחות מדובר ברבבות אנשים.
בכלל ביטוח מתייחסים גם לדיווח כי הפיקוח שומר לעצמו את הזכות לנקוט בסנקציה יוצאת דופן - איסור שיווק פוליסות ביטוחי מנהלים חדשות על-ידי החברה, ומוסרים כי "לכלל ביטוח ניתנה אפשרות להגיש לרשות את השגותיה לדוח וכן תכנית עבודה לטיפול בממצאים אשר בכפיפות לשביעות רצונה של הרשות, תאפשר המשך שיווק המוצרים הפנסיונים על ידי כלל ביטוח. כלל ביטוח לומדת את ממצאי הדוח ובכוונתה להגיש תכנית עבודה לשביעות רצון הרשות".
רשות שוק ההון סימנה זה מכבר את הצורך בהסדרה של אופן העברת הכספים ואת אופן העברת הדיווח על הפקדת תשלומים לקופת גמל על ידי מעסיק לחברה מנהלת. ביקורות כמו זו שהושלמה בכלל ביטוח נעשו במספר חברות, שככל הידוע בחלק משמעותי מהן אם לא בכולן, נמצאו ליקויים מעין אלה. בענף מסבירים זאת בכך שהממשק שקבעה הרגולציה לא תואמת את מה שקבוע בפוליסות עצמן, מה שיוצר חוסר בהירות, מבלי שניתן מענה ברור מהפיקוח.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.