כמו ברבעון הראשון של 2018, גם ברבעון השני של השנה עקפה חברת האינטרנט וויקס.קום את תחזיות השוק, והעלתה את התחזיות השנתיות שלה. החברה מצפה כעת להכנסות שנתיות של 597-599 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 594-597 מיליון דולר. התחזית החדשה משקפת צמיחה של כ-40% בהשוואה ל-2017, ומצביעה על כך שהמחצית השנייה תהיה חזקה יותר מהמחצית הראשונה, שבה החברה צמחה ב-44.8% ביחס ל-2017.
Wix מצפה גם לרשום השנה גבייה (נתון הכולל את ההכנסות הנדחות) בגובה 656-660 מיליון דולר, צמיחה של 36% לעומת 2017, ולסיים את 2018 עם תזרים מזומנים חופשי של 101-103 מיליון דולר - צמיחה של 43%-46%. התחזית לרבעון השלישי דומה לתחזיות השוק, והיא להכנסות של 152-153 מיליון דולר.
Wix, בניהולו של אבישי אברהמי, מספקת פלטפורמה להקמה ולניהול של אתרי אינטרנט, והיא נסחרת בנאסד"ק בשווי של 4.9 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 83% במחיר המניה מתחילת השנה. בסוף הרבעון השני היו לה 3.7 מיליון מנויי פרימיום (תוספת של 205 אלף ברבעון) ו-131 מיליון מנויים בסך הכול.
ברבעון השני הסתכמו הכנסות החברה בכ-146 מיליון דולר, צמיחה של 41.2% לעומת הרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה רשמה הפסד נקי של 5.6 מיליון דולר, צמצום ביחס להפסד של 14.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, ושל 19.8 מיליון דולר ברבעון הקודם.
על בסיס Non-GAAP, בנטרול רישום התגמולים ההוניים לעובדים, הפחתות בלתי מוחשיות והוצאות הקשורות לרכישות, החברה הציגה ברבעון רווח נקי של 13.8 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 185 אלף דולר ברבעון המקביל, והפסד של 2.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-29 סנט, משמעותית מעל תחזיות האנליסטים.
המחצית הראשונה של 2018 מסתיימת עם הכנסות של 284 מיליון דולר, ועם רווח נקי של 11.7 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP.
במהלך הרבעון השני Wix ייצרה 27.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת, והתזרים החופשי שלה הסתכם ב-23.9 מיליון דולר. לאחרונה השלימה החברה גיוס של אג"ח להמרה בריבית 0%, בהיקף כולל של 443 מיליון דולר. עיקר הגיוס הושלם עוד ברבעון השני, ובסיום הרבעון היו לחברה מזומנים והשקעות בסך 637 מיליון דולר.
"היה לנו רבעון טוב, עם המשך המומנטום בעסקים שלנו", אמר היום סמנכ"ל הכספים ליאור שמש. "לא היו הפתעות מיוחדות. עקפנו את התחזיות שנתנו, והיה לנו רבעון שיא מבחינת כמות המזומנים שייצרנו. המוצרים החדשים כמו Wix Code תורמים, אם כי התרומה שלהם עדיין קטנה כי זו רק תחילת הדרך, ואנחנו מקווים שבשנים הבאות השוק הגדול שנפתח לנו יתרום להמשך הצמיחה שלנו".
נתתם תחזיות, עקפתם אותן ואתם מעלים תחזית שנתית פעם נוספת, אולי התחזיות שלכם שמרניות מדי?
"לא. כשאני בונה מודל לתחזיות אני לא לוקח סיכון ומסתכל על מה שקיים עכשיו, ולא לוקח סיכון ומניח שמוצר חדש יגדיל את ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) או את יחס ההמרה מלקוחות חינמיים למשלמים. מה שקורה, כמו שצריך להיות, זה שמוצרים חדשים משפרים את הפרמטרים האלה, אבל אני לא נותן תחזיות על בסיס משהו שלא ידוע בוודאות".
אחרי הגיוס צצו הזדמנויות רכישה חדשות?
"הגיוס היה מאוד מוצלח, אבל אין שינוי באסטרטגיה שלנו. אנחנו ממשיכים לבדוק חברות עם טכנולוגיות מעניינות אבל לא רכישות אסטרטגיות. אנחנו יותר בפוקוס על המוצרים שלנו. הכסף שגויס נותן לנו יכולת להיות גמישים במידה ונצטרך".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.