אתר המשלוחים הבריטי ASOS, שנחשב לאחד החביבים על הקונים הישראלים, חוזר לשתף פעולה עם דואר ישראל למשלוחי חבילות. ל"גלובס" נודע כי ב-8 החודשים האחרונים החל אתר אסוס בפיילוט שקט שמטרתו להעביר חלק מהפעילות לדואר. לפני שנתיים הפסיקה הרשת את המשלוחים בדואר על רקע אי-שביעות-רצון מהשירות שניתן לקונים, והעבירה את עיקר החלוקה של חבילותיה לחברת E-post שפועלת באמצעות כ-500 מרכזי חלוקה ושליחים.
המשלוחים המגיעים לקונים דרך הדואר כוללים גם את שירות השליחים של הדואר וגם חלוקה באמצעות השירות הרגיל דרך מרכזי מסירה. מול אסוס פועל הדואר במסלול השילוח המהיר (בתוך פחות משבוע), כפי שמתחייבת החברה גם בפני האתר הבריטי נקסט.
שרשרת האספקה של השילוחים שמבצעים האתרים הבינלאומיים לישראל עוברת דרך ספקים שמקבלים את החבילות, והם אלה אשר מנתבים את העברת החבילות למפיצים המקומיים. כך, למשל, פועלת גם אמזון.
אחד הגורמים בשרשרת האספקה אמר ל"גלובס" כי אסוס לא הכריזה באופן גלוי ורשמי על החזרה לעבודה עם דואר ישראל. "הדבר הזה נודע לי אחרי שהתחלתי שוב לשמוע תלונות על השירות של הדואר. אם הם רוצים לקבל נתח מהפעילות של אסוס בישראל, ובכל מקרה כיום מדובר בנתח קטן יחסית, הם חייבים לשנות את הגישה. אסוס לא יקבלו שוב מצב של אי-שביעות-רצון מלקוחות".
נציין כי חבילות מאסוס מגיעות ארצה גם דרך חברות משלוחים אחרים דוגמת GCX, אולם כאן מדובר בעיקר בחבילות שנשלחות לא ממרכז המיון המרכזי של אסוס בבריטניה, אלא משלוחות ממדינות שונות שבהן גרמניה. גם החבילות שמגיעות לדואר הן מהולנד ולא מבריטניה.
בדואר ישראל ובאסוס סירבו להגיב לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.