הסכמות בין טראמפ לאיחוד האירופי; וול סטריט ננעלה בעליות

הנשיא האמריקאי טראמפ נפגש עם נשיא הנציבות האירופית יונקר והגיע להסכמות שיפחיתו את מלחמת הסחר • פייסבוק אכזבה בהכנסות ברבעון השני

נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid
נפילות בוול סטריט / צילום: רויטורס - Brendan McDermid

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') במגמה חיובית לאחר נעילה מעורבת אמש. לאחר פתיחה לא יציבה, כל המדדים עברו לעליות שהתחזקו עם הדיווחים על פגישתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא הנציבות האירופית. על פי דיווחים בעיתונות האמריקאית, הושגו הסכמות בדמות ויתורים אירופים על הפחתת מכסים, מה שעשוי לצנן את אפקט מלחמת הסחר. החדשות הטובות גרמו למדדים לזנק - מדד הדאו עלה בכ-150 נקודות. 

 

אתמול המסחר בניו-יורק התרכז בחוזקו של הדאו ג'ונס  נגד חולשת הנאסד"ק, היום המצב הוא לחלוטין שונה. החוזים העתידיים ב-S&P 500 ירדו בכ-0.2%, בעוד דאו ג'ונס ירד בכ-0.4%. נאסד"ק אמנם מראה סימני ירידה אך מאוזנים יותר - 0.1%.

פייסבוק  פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, עם הכנסות מאכזבות של 13.23 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל-13.36 מיליארד דולר.

ג'נרל מוטורס  פרסמה דוח הכנסות נמוך מהמשוער, בהמשך לקו הפגיע שלה בעקבות המיסוי העתידי של טראמפ על רכבים תוצרת חוץ בארה"ב.

חברות רכב נוספות שדוחותיהן פורסמו הלילה הן פורד מוטורס  וFiat Chrysler Automobiles NV .

מנכ"ל פיאט קרייזר, סרג'יו מרקיונה, הלך לעולמו היום, לאחר שפורסם אתמול שיפרוש מתפקידו כמנכ"ל עקב בעיות בריאותיות. שתי החברות צפויות לשחרר דוחות יציבים יחסית על אף ירידות אפשרויות ברווחים.