פייסבוק ואינסטגרם שבבעלותה מוסיפות פיצ'רים שיסייעו למשתמשים לנהל ולהגביל את הזמן שהם מבלים בפלטפורמה. בעזרת הכלים החדשים משתמשים יוכלו לבדוק כמה זמן בילו בפלטפורמות בשבוע האחרון, ולקבוע מכסות שיגבילו את זמן השימוש. אם משתמשים יעברו את הזמן המוגדר, הם יקבלו התראה על כך, אך האפליקציות לא ייחסמו לשימוש בפניהם.
הפיצ'רים החדשים זכו לשמות "Your time on Facebook" ו-"Your activity". בשבועיים הקרובים הפיצ'רים יגיעו לכל המשתמשים, מלבד לאחוז אחד שיהווה קבוצת ביקורת לצורכי השוואה. הפיצ'רים יופיעו בפייסבוק בתפריט שנגלה כשלוחצים על הכפתור עם שלושת הפסים, ובאינסטגרם בתפריט ההגדרות. הכלים יאפשרו גם לנהל את הפושים שהאפליקציות שולחות ולהשתיק התראות לזמן של עד 8 שעות.
הצעד של פייסבוק הוא חלק ממגמה בחברות הטכנולוגיה לאחרונה. גם אפל וגוגל הוסיפו פיצ'רים למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS שיעזרו למשתמשים להבין כמה זמן הם מבלים בסלולרי, איך הוא מחולק בין אפליקציות שונות, ויאפשרו להם לגביל את זמני השימוש.
בפייסבוק אמרו כי גם אם הכלים החדשים יגרמו לשימוש נמוך יותר בפלטפורמה, לחברה חשוב כי הזמן בו משתמשים נמצאים בפלטפורמה יהיה כזה שהם מרגישים שמנוצל בצורה טובה, וכי ההחלטות לגבי השימוש בה ייעשו באופן מודע.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.