"אם אתה מנהל או מוביל שיווק שלא מתעסק בלקוחות ובעסק המהותי של החברה בתחילת הדרך, אין לך מה לעשות בסטארט-אפ. אל תתיישב בשולחן. הדבר הכי חשוב לסטארט-אפ בשלב הראשוני הוא Product Market Fit, ואם אתה לא יכול לעזור בכך - אל תתאמץ מלכתחילה".
עמרי יעקובוביץ׳ הוא סמנכ"ל שיווק (CMO). בעשור האחרון עשה את התפקיד על גווניו השונים, מכתיבה ל"ארץ נהדרת", תפקיד מנהל שיווק בסטארט-אפ בתחילת הדרך, ועד למוביל שיווק בסטארט-אפ קומרס סיינס, שנרכש ב-2016 על ידי טאבולה; עד לא מזמן הוביל את השקת Pepper, וכיום מייעץ באופן עצמאי לסטארט-אפים בנושאי מיתוג ושיווק. ראיינו אותו לפרק הספיישל הראשון עוד פודקאסט לסטארטאפים, כדי לשמוע עוד על עבודת ה-CMO.
"להגיד 'מנהל שיווק' זה כמו להגיד 'מנהל פיתוח' - יש כל כך הרבה סוגים, גוונים ודרכים לעשות שיווק. מדובר ביריעה מאד רחבה שצריך לגעת בה", מבאר יעקובוביץ'. "מיחסי ציבור, דרך מיצוב ומיתוג, ועד לעבודה בכנסים, תוכן, אי-מיילים, ועוד - אין סוף לדברים שמנהל שיווק טוב צריך לגעת בהם. ונדרשת כמובן גם תמיכה במוצר ובתהליכי המכירה, כדי שליבת העבודה תתקדם כמו שצריך".
איך הדיגיטל משפיע על עבודת מנהל השיווק כיום?
יעקובוביץ': "יש דור חדש של מנהלי השיווק שצמחו יחד עם הדיגיטל, ולכן מבינים את המדיות השונות. הם מתחברים לעשייה, ויודעים באופן טבעי לעשות דברים גם בידיים (Hand's on). לעומת אחרים, מוכשרים ומצוינים, שהתחנכו כמנהלי שיווק כשהכלים הללו לא היו - ולכן דיגיטל ומדיה הן מילים זרות עבורם. זה חבל".
איך בוחרים את השם לסטארט-אפ שלכם? האם לקחת איש שיווק כחלק מצוות השותפים? מהם צירי הפעילות השיווקיים המרכזיים, שכל סטארט-אפ צריך לפעול בהם בתחילת הדרך? ואם מתחילים לעשות שיווק מבלי ידע, ניסיון או היכרות עם כלים בתחום? כל זאת ועוד, בפרק ספיישל שיווק של עוד פודקאסט לסטארט-אפים.
**
"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.
הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.
את "עוד פודקאסט" מנחים תום בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים ולשעבר מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge גיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.