יצרנית הטלפונים הסינית שיאומי פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השני, הפעם הראשונה בה היא מפרסמת תוצאות מאז הנפקתה, בה גייסה 5.4 מיליארד דולר. החברה דיווחה על עלייה של 68% בהכנסות יחסית לשנה שעברה, לסכום של 45.2 מיליארד יואן (6.6 מיליארד דולר). החברה דיווחה עם על רווח נקי של 14.7 מיליארד יואן (2.1 מיליארד דולר), לעומת הפסד של 12 מיליארד יואן שנה לפי כן והפסד של 7 מיליארד יואן ברבעון הקודם. הרווח הגיע בזכות הערכה מחדש של מניות בכורה לאחר ההנפקה, וללא אותו רווח חד פעמי, ההפסד התפעולי של החברה עומד על 7.6 מיליארד יואן.
אסטרטגיית החברה היא למכור טלפונים כמעט במחירי עלות כדי להניע מכירת שירותי מוזיקה, וידאו ועוד. חטיבת הסמארטפונים של החברה אחראית לשני שליש מהכנסותיה, 30.5 מיליארד יואן - עלייה של 58.7% לעומת השנה שעברה. מוצרים נוספים כמו טלוויזיות אחראים ל-20% מההכנסות.
כרגע חטיבת שירותי האינטרנט של שיאומי, שמנסה לשווק את עצמה כחברת אינטרנט בצמיחה, אחראית ל- 9% בלבד מההכנסות ברבעון - 4 מיליארד יואן. הצמיחה בהכנסות החטיבה אכן מרשימות, עלייה של 64% מהשנה שעברה, אך אנליסטים עדיין מודאגים מהיכולת של שיאומי לגוון ולהתרחב בתחומים מעבר לחומרה.
הכנסותיה של שיאומי מחוץ לסין עמדו על 16.4 מיליארד יואן, 36% מההכנסות, הרבה מזה תודות לצמיחה בהודו ואירופה. החברה הצהירה כי היא מתכוונת לצמוח בסין ע"י כניסה לקטגוריית הסמארטפונים היוקרתיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.