"טסלה תישאר חברה ציבורית", כך הכריז הלילה מייסד החברה אלון מאסק. בכך מסתיים הפלרטוט הקצר והלא מוצלח של מאסק עם הרעיון להפוך את יצרנית הרכבים החשמליים לחברה פרטית.
לפני כשלושה שבועות הכריז מאסק לראשונה בטוויטר כי הוא שוקל להפוך את טסלה לפרטית וכי יש לו מימון מובטח למהלך. מאז חשף את עצמו ואת החברה לביקורת רבה מצד המשקיעים ומצד רשות ניירות ערך האמריקאית שאף פתיחה בחקירה נגד החברה. מאסק כתב ב-7 באוגוסט כי "בעלי המניות של טסלה יכולים למכור את המניות שברשותם במחיר של 420 דולר למניה או לשמור עליהן ולהמשיך להחזיק בחלק מהחברה כשתהפוך לפרטית".
בהמשך חשף מאסק פרטים נוספים על המהלך הנרקם כשהוכיע שהוא מנהל דיונים לא רציפים עם קרן העושר של סעודיה על מימון הפיכת טסלה לחברה פרטית זה שנתיים.
הלילה, באתר החברה, קיפל מאסק את התוכנית והודיע שהוא חוזר בו לאור התנגדות של בעלי המניות וגורמים לוגיסטיים אחרים. "התגובות שקיבלתי לימדו אותי שמרבית המשקיעים שלנו חושבים שלטסלה עדיף להישאר חברה ציבורית" כתב מאסק. "הגם שמרבית המשקיעים הבהירו כי יישארו איתנו כך או אחרת הסנטימנט היה 'בבקשה אל תעשו את זה'" אמר והוסיף כי ידע מלכתחילה כי הפיכת חברה לפרטית הוא תהליך מאתגר אולם לא שיער עד כמה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.