במחצית הראשונה של השנה נרשמה עלייה של 3.2% בשיעור שנתי בסך כל פדיון רשתות השיווק, זאת לאחר ניכוי גורמים עונתיים, כך הודיעה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יחד עם זאת, נתוני המגמה אשר פורסמו על ידי הלשכה מצביעים על ירידה בפדיון של רשתות השיווק בשיעור שנתי של 1.9% בין מאי ליולי, לעומת עלייה בקצב שנתי של 0.1% בין פברואר לאפריל.
הנתונים של רשתות השיווק המתמחות במזון מצביעים על עלייה בפדיון שלהן בקצב שנתי של 3.9% בתקופה ינואר עד יולי השנה, לעומת התקופה אשתקד. אך גם במקרה של רשתות המזון נתוני המגמה לחודשים מאי עד יולי מראים על ירידה של 3.3% בשיעור שנתי, לעומת יציבות בין פברואר לאפריל השנה.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
על פי הלשכה הנתונים שפורסמו היום הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות, ורק בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות. נתון פדיון רשתות השיווק משמש אינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם אינדיקטור נוסף.
פדיון רשתות השיווק בעלייה מתחילת השנה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.