החברה הבריטית Whitbread Plc הודיעה היום (ו') כי הסכימה למכור את רשת בתי הקפה "קוסטה" לענקית המשקאות קוקה-קולה עבור 3.9 מיליארד אירו (5.1 מיליארד דולר). מניית ווייטברד מזנקת בתגובה להודעה.
העסקה אושרה פה-אחד במועצת המנהלים של ווייטברד, והיא לטובת המשקיעים, כך נאמר בהצהרת החברה. ווייטברד רכשה את רשת בתי הקפה "קוסטה" בשנת 1995 תמורת 19 מיליון אירו, כשמנתה בסך-הכול 39 סניפים.
ג'יימס קווינסי, מנכ"ל קוקה-קולה העולמית, מסר כי העסקה מעניקה לקוקה-קולה יכולות ומומחיות חדשות בעולם הקפה.
רשת בתי הקפה "קוסטה" היא רשת הקפה השנייה בגודלה בעולם, אחרי סטארבקס. לרשת "קוסטה" יש כיום כ-1,700 סניפים, מרביתם בממלכה המאוחדת. עוד יש לקוסטה כמה מאות סניפים במרכז אירופה ובמזרחה, וגם במזרח התיכון ובסין. הסניף הגדול ביותר של הרשת נמצא בדובאי.
"חברת קוקה-קולה יכולה ליצור עבור המותג קוסטה הזדמנויות לצמיחה ברחבי העולם. ענף המשקאות החמים הוא אחד מפלחי השוק הבודדים שבהם לקוקה-קולה אין מותג עולמי", כך נכתב בהצהרה שפרסמה קוקה-קולה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.