רווח לבעלי העניין לא חשוב יותר מהאחריות החברתית של תאגידים

המציאות שבה שורות הרווח היא האינטרס העליון של תאגידים, מרחיקה אותם מהייעוד הבסיסי שלהם שהוא תרומה לכלל החברה • הדרך לתיקון עוברת דרך כולנו: רגולטורים, משקיעים, ארגונים חברתיים וצרכנים שחייבים לבחור בחברות שמייצגות גם את האינטרסים שלהם • דעה

אחריות חברתית תאגידית / אילוסטרציה: Shutterstock
אחריות חברתית תאגידית / אילוסטרציה: Shutterstock
הגישה הרווחת כיום היא שיש לנו, כאזרחים, יש שני סוגים של כיסים: הכיס העסקי, שבמסגרתו אנחנו ממקסמים רווחים ועושים לביתנו, בין אם תוך כדי אנו הורסים את העולם ובין אם לאו, וכיס חברתי, שבמסגרתו אנחנו תורמים לארגונים חברתיים, ותוך כדי כך מסייעים לעולם. כך יוצא שבעוד שאנו משקיעים למשל בעסקים הפוגעים בבריאות, כמו תאגידי סיגריות, אנחנו תורמים לאגודה למלחמה בסרטן כדי למרק את המצפון. ביד אחת הורסים, וביד השנייה מתקנים.