1,500 עובדי אל על הפגינו בעקבות הכוונה לפטר כשליש מהעובדים

הסיוע שאל על שואפת אליו הוא בגובה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, כאשר בתמורה הציגה החברה תוכנית התייעלות שכוללת פיטורים של כ-2,000 עובדים • ועד העובדים: הצגנו תוכנית התייעלות בהיקף של מיליארד דולר על פני חמש שנים וההנהלה דחתה אותה

כ-1,500 מעובדי אל על הפגינו מול משרדי האוצר בירושלים. בתוך הבניין ישבו שוב נציגי הנהלת אל על ונציגי האוצר בדיונים למתן הסיוע לחברה. הסיוע שאל על שואפת אליו הוא בגובה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%. מסתמן ששני הבנקים המלווים יהיו דיסקונט ולאומי.

הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר / צילום: ועד עובדי אל על
 הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר / צילום: ועד עובדי אל על

אל על הציגה בתמורה תוכנית התייעלות שכוללת פיטורים של כ-2,000 עובדים, זאת לצד צמצום היקפי הפעילות של החברה בכשליש. באוצר ממתינים לראות הסכם קיבוצי חתום בין ההנהלה ובין ועד העובדים באשר לאותה תוכנית התייעלות שכוללת פיטורים של כשליש מעובדי החברה. ההסכם הזה רחוק מחתימה.

נציגי העובדים והנהלת החברה התדיינו בתיווך ההסתדרות. נציגי העובדים מחו וטענו כי הם הציגו תוכנית התייעלות בהיקף של מיליארד דולר על פני חמש שנים, אלא שבהנהלה דוחים אותה.

הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר / צילום: ועד עובדי אל על
 הפגנת עובדי אל על מול משרד האוצר / צילום: ועד עובדי אל על

יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אף הסביר ל"גלובס" כי אכן הוצגה תוכנית כזו אלא שהמתווה שלה לא תואם לזה שאליו שואפת ההנהלה להגיע בהתאם לדרישות האוצר, ובעיקר בנוגע לסעיף של פיטורים. אדרי אמר כי "קיימת מחלוקת בנוגע למה נותנים בתוך תוכנית ההתייעלות הזו, משום שהחברה רוצה יותר פיטורים והוועד רוצה פחות.

"הוועד אמנם מציע מיליארד דולר בחמש שנים, אבל זה לאו דווקא מורכב ממה שההנהלה מחפשת. לכן חייבים לגשר. באחת הבעיות שהיו עד היום, בדבר כמות הפורשים, מתחילה התקרבות שפתחה את המו"מ מחדש והיא מאפשרת לנו להיות אופטימיים בנוגע לאפשרות להגיע להסכם".

בשבוע שעבר אמר יו"ר ועד העובדים שרון בן יצחק ל"גלובס" כי "ועד העובדים מבין את מצבה של החברה מול משבר הקורונה, ומציע את כל הפתרונות הריאליים לצד שמירה על זכויות עובדים. לא ניתן יד לניצול המצב נגדנו.

"אם יובילו את אל על לפירוק כל האזרחים ייחשפו לשמים סגורים ויהיו תלויים בחסדי חברות תעופה זרות. שמים את הכל על כתפי העובדים ומאיימים עלינו בסגירת החברה".

ממשרד האוצר נמסר: "שר האוצר, משה כחלון; שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'; שר התיירות יריב לוין; סגן שר האוצר, יצחק כהן; מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד; הממונה על התקציבים שאול מרידור; החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו; מנהל רשות המסים, ערן יעקב ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, מתכנסים בשעה זו במטרה לבחון אפשרויות שונות באשר לחברת אל על".

לאחר סיום הפגישה עדכנו כי "הסתיימה הפגישה בין השרים לגורמים המקצועיים בנושא אל על. המשך הדיון יעשה מול החברה".

ישיבת האוצר בנושא הסיוע לאל על / צילום: משרד האוצר
 ישיבת האוצר בנושא הסיוע לאל על / צילום: משרד האוצר