הבודק החיצוני בכלל ביטוח: השופט בדימוס יורם דנציגר

בימים האחרונים נקלעה כלל ביטוח לעימות יצרי ופומבי בין היו"ר והמנכ"ל • מינוי הבודק החיצוני בוצע בהמשך להנחיית הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת

השופט בדימוס יורם דנציגר / צילום: יונתן בלום
השופט בדימוס יורם דנציגר / צילום: יונתן בלום

הבודק החיצוני שיכריע האם תצא לדרך ההדחה של מנכ"ל כלל ביטוח  יורם נוה, כפי שיו"ר הקבוצה דני נוה מבקש לקדם, הוא שופט העליון בדימוס יורם דנציגר.

את המינוי של הבודק החיצוני ביצעה כלל ביטוח בהמשך להנחיית הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר  משה ברקת. את המינוי עצמו עשתה ועדת הביקורת בכלל ביטוח, שבראשות הדירקטור גד ארבל, שהיה בעבר המפקח על הביטוח.

בימים האחרונים נקלעה כלל ביטוח לעימות יצרי ופומבי בין היו"ר שמבקש להדיח את המנכ"ל שהוביל את מינויו לפני פחות משנתיים, בתואנה כי אינו מביא את שינוי הכיוון מיוחל בביצועי כלל ביטוח, שהיום כמו בעת מינויו מדשדשת הרחק מאחורי המתחרות, לבין המנכ"ל.

זאת בעוד שהמנכ"ל מאשים את היו"ר שהוא מוביל את המהלך, מאחר שהוא נכנע ללחצי בעלי מניות שיוצאים נגד המנכ"ל בטענות משום שלא סייע להם בעסקיהם.

השופט דנציגר כיהן עד 2018 כשופט בבית המשפט העליון, והוא פרופסור למשפטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב. קודם להיותו שופט היה עורך דין פרטי בולט.

דנציגר עומד בראש מערך בדיקה פיננסי משמעותי אחר בימים אלה, כשהוא מוביל את ועדת הבדיקה שמונתה בבנק הפועלים לעניין חלקו של הבנק בפרשת הסיוע להעלמות המס של לקוחותיו האמריקאים. לאחרונה סיים הבנק את הפרשה מול הממשל האמריקאי עם קנס אדיר של כ-870 מיליון דולר, כשבנוסף הבנק הוציא מאות מיליוני דולרים נוספים בגין שירותי הייעוץ המשפטי ואחר שקיבל בגין הפרשה. בין היתר ועדת דנציגר תכריע האם על מנהלי עבר בבנק הפועלים להשיב מענקים שחולקו להם בשנים עברו.