מניות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק לרצף עליות זה היום השישי ברציפות; הבנקים נחלשו

נעילה מעורבת בוול סטריט עם פתיחת שבוע המסחר ברקע להמשך עונת הדוחות • בורסות אירופה ננעלו בירידות בהובלת הקאק הצרפתי • הנפט איבד 2.4% לכ-24 דולר לחבית • פרוטליקס זינקה לאחר ניסוי מוצלח בפברי; סיוה קפצה לאחר הדוחות

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

זה קורה פעם ב-4 שנים: לקראת פיצול הביטקיון הלילה - מה צפוי לקרות למחיר המטבע הדיגיטלי? צפו בשידור »

23:05

נעילה מעורבת בוול סטריט בפתיחת שבוע המסחר על רקע עונת הדוחות, כאשר מניות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק לעלייה של 0.78%, ברצף עליות זה היום השישי ברציפות.

מגד, מדד דאו ג'ונס איבד היום (ב') 0.45%, ומדד S&P 500 ננעל ללא שינוי. פייסבוק , נטפליקס , אמזון , אינטל  ומיקרוסופט  עלו בכ-1%, בצד השני, מניות הבנקים הפגינו חולשה, יחד עם מניות התעופה והפנאי.

21:45

יציבות בוול סטריט על רקע המשך עונת הדוחות הכספיים לרבעון הראשון, בעוד מדד הנאסד"ק מטפס ביותר מ-1% לשיא של 10 שבועות.

מניות הטכנולוגיה בולטות בעליות, ומנגד הבנקים נחלשים. סיטיגרופ  צונחת ב-4.4%, מניית בנק אוף אמריקה  נופלת ב-3.5%, ומניית ג'י.פי מורגן צ'ייס  יורדת ב-2.5%. 

לפי דיווח של האתר The Verge, טסלה  חזרה לייצר במפעל שלה בקליפורניה בסוף השבוע האחרון. זאת בצל מחלוקת עם השלטונות בנוגע להגבלות שהושתו בצל התפשטות נגיף הקורונה.

החוזה על הנפט (מסוג WTI) למסירה ביוני איבד 2.4% מערכו, או 60 סנט, ל-24.14 דולר לחבית, כך לפי נתוני בורסת הסחורות בניו יורק.

21:05

עוד שעה בלבד נותרה לחציית הביטקוין, ששוק המטבעות הדיגיטליים מצפה לה: נכון לשעה 21:00 הערב נותרו רק 7 בלוקים עד לכריית הבלוק ה-630 אלף בבלוקצ'יין של ביטקוין, שבו יחצה תגמול הכרייה מ-12.5 ל-6.25 ביטקוין לבלוק. מחיר הביטקוין נע כעת סביב 8,600 דולר, לאחד עלייה של 1% ביממה האחרונה.

בניתוח שפרסמנו הערב ב"גלובס" אפשר למצוא הסבר לסיבות שהופכות את ערב ל"ג בעומר ללוהט במיוחד עבור שוק המטבעות הדיגיטליים.

החוזה על הזהב למסירה ביוני ירד ב-0.9%, או 15.9 דולר, למחיר של 1,698 דולר לאונקייה, וזאת ברקע להתחזקות הדולר. הנפט צונח בשעה זו ביותר מ-3% לכ-23 דולר לחבית.

20:00

המדדים המובילים בניו יורק עברו להיסחר בטריטוריה הירוקה.

חברת אנדר ארמור פרסמה אזהרת רווח לרבעון השני של השנה בצל משבר הקורונה. מנייתה צונחת בתגובה בכ-10%.החברה צופה ירידה של 60%-50% בהכנסותיה ברבעון הבא על רקע השבתת הפעילות ברוב החנויות שלה בצל משבר הקורונה.

מנייתה של רשת בתי הקולנוע AMC  מזנקת בכ-40% על רקע הדיווח בעיתון "הדיילי מייל" ולפיו ענקית המסחר המקוון אמזון בוחנת את רכישתה.

אחרי צרפת, עכשיו בריטניה: ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אשר החלים מנגיף הקורונה הציג היום תוכנית יציאה לשגרה של בריטניה. עם זאת, התוכנית זוכה לביקורת חריפה מצד סקוטלנד ו-וולס שקוראות לאנשים להישאר בבתים.

19:30

נמחקו הירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עבר לעליות של 0.7%, מדד S&P 500 ללא שינוי והדאו ג'ונס משיל 0.3% בלבד.

פריגו  הדואלית עולה ב-1.3%, נטפליקס  מטפסת ב-1.2%, אלפאבית , אמזון  ואפל  עולות ב-1% כ"א, כך גם מנייתה של חברת התרופות אבוט. אינטל  וצ'ק פוינט  עולות ב-0.8% כ"א, מיקרוסופט  עולה ב-0.4%, פייסבוק  עולה ב-0.3% ומנייתה של ביונד מיט  קופצת ב-2% מעל ל-135 דולר למניה בהמשך לדוחות הטובים שפרסמה החברה בשבוע שעבר.

מנגד, מנייתה של חברת התעופה בואינג  מאבדת 2.9%, יצרנית האלומיניום אלקואה  מאבדת 3.1%, לאס וגאס סנדס  מאבדת יותר מ-2%, מריוט אינטרנשיונל  צונחת ב-3.6%, כך גם מנייתה של בנק אוף אמריקה .

18:36

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות בצל החשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.7%, הקאק הצרפתי ירד ב-1.3% ומדד הפוטסי הבריטי ננעל ללא שינוי מהותי. 

הנפט מסוג WTI מאבד כ-1% מתחת ל-25 דולר לחבית. לדברי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "המחסור במקומות אחסון בארה"ב לא צפוי להשתנות בחודש הקרוב ולכן ייתכן שב-19 למאי נראה שוב ירידה במחירי הנפט מסוג WTI בשל פקיעת החוזים. בטווח הקצר, לקראת הפקיעה בארה"ב של החוזים של חודש יוני, ביום שלישי הבא, תיתכן שוב עלייה ניכרת של מידת התנודתיות בשוק הנפט מסוג WTI, עם אפשרות לירידת מחירים זמנית, גם אל מתחת לאפס. מצב זה נובע מהתכונות המיוחדות של השוק בארה"ב, המחייבות סליקה פיזית של חוזי ה-WTI, ולכן ישנה רגישות גדולה של מחירי הפקיעה בתלות בחומרת המחסור בנפח אחסון".

לדברי בפמן, "בטווח הבינוני, מהלך הקיצוץ הנוסף מצד אופ"ק, עשוי למנוע ירידה מחודשת משמעותית במחיר, להפחית את הלחץ על מקומות אחסון הנפט ולסייע לעליית מחירי הנפט לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה ובעיקר הקלה ברורה ומתמשכת של ההשפעות על צרכני הנפט הגדולים (תעופה ותובלה). במידה שההתאוששות הכלכלית תחל במהלך הרביע הנוכחי, אזי במהלך הרביע השלישי צפויה עלייה של ממש בביקוש לנפט. עם זאת, במידה והחזרת הפעילות הכלכלית תגביר את קצב התפשטות וירוס הקורונה והמדינות יחליטו להחזיר את הסגר, אזי ההתאוששות בביקוש לנפט תהיה במהלך הרביע האחרון של השנה או מאוחר יותר, במהלך 2021".

18:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון הראשון של השנה. מדד הנאסד"ק ללא שינוי, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.9% ומדד S&P 500 יורד ב-0.55%. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-4.5%. באירופה הדאקס הגרמני מאבד 1%, הקאק יורד ב-1.6%.

חברת פרוטליקס  הישראלית הודיעה על הצלחה בניסוי שלה במחלת פברי, בו השוותה החברה את המוצר שלה PRX-102 למוצר של חברת התרופות שייר (כיום טקדה) לאותה המחלה. בניסוי הועברו 22 חולים מהתרופה של שייר לתרופה של פרוטליקס, ונבחן ההבדל בתוצאות בשימוש בשתי התרופות, ללא קבוצת פלצבו. ניסוי זה נחשב לשלב III , למרות מיעוט החולים, משום שמדובר בתרופת יתום. בעקבות ההודעה עולה מניית החברה בנאסד"ק 8% ופרוטליקס נסחרת לפי שווי של 119 מיליון דולר.

17:30

חברת השבבים אנבידיה שלאחרונה השלימה את רכישת מלאנוקס הישראלית בכ-7 מיליארד דולר עולה כעת בכ-2.5%. מניית החברה נסחרת כעת במחיר של 360 דולר. מתחילת השנה המניה קפצה בכ-36% ושווי השוק של החברה עומד כעת על כ-196 מיליארד דולר.

16:30

ירידות נרשמות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מניית אורמת טכנולוגיות  מזנקת לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות טובים לרבעון הראשון. 

גם מניית סיוה  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2020. הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו ב-39% לעומת הרבעון המקביל ל-23.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-1.2 מיליון דולר, 5 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 2.3 מיליון דולר ו-10 סנט למניה ברבעון המקביל. בנטרול רישום עלות האופציות לעובדים והוצאות הקשורות לרכישות, הסתכם הרווח הנקי המתואם ב-2.6 מיליון דולר ברבעון. 

15:50

פחות מ-6 שעות לפני חציית הביטקוין, ששוק הקריפטו מצפה לה הלילה, מחירו של המטבע הדיגיטלי חוצה את הרף של 9,000 דולר - שערו הגבוה ביומיים האחרונים. אנליסטים בשוק צופים כי מחיר הביטקוין יירד בטווח הקרוב, בשל חציית התגמול שיקבלו כורי הביטקוין בעבור פעילותם. בטווח הרחוק, לעומת זאת, משקיעי הביטקוין מצפים לעלייה משמעותית במחירו, על סמך הביצועים שלו לאחר שתי החציות הקודמות.

15:00

ירידות בבורסות אירופה. במסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות של עד 1%. 

הנפט מסוג ברנט יורד בכ-3% למחיר של כ-30 דולר לחבית. 

13:10

בורסות אירופה עברו לירידות, במקביל לנסיגה בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב. 

רוברט כרמלי, מנהל דסק חו"ל בפעילים ניהול תיקי השקעות, מציין היום כי "עונת הדוחות נכנסת השבוע לישורת האחרונה כש-86% מבין חברות ה- S&P 500 דיווחו את תוצאותיהן עד כה לרבעון הראשון. מהמספרים המפורסמים עד כה החברות האמריקאיות המובילות בעולם בדרכם לפרסם את הרבעון החלש ביותר מאז משבר הסאבפריים של 2008 כשבמכלול עד כה הציגו החברות ירידה מצרפית ברווח של 7.25% לעומת הרבעון הראשון של 2019. צמיחת ההכנסות ניצבת על 0.9%. ביחס לציפיות השוק, 59% מהחברות היכו את שורת ההכנסות ו 66% את שורת הרווח, נמוך מהממוצע של חמש השנים האחרונות אך בכל זאת גם מסביר באופן חלקי את האווירה בשווקים בה עדיין מרבית החברות מכות את תחזיות האנליסטים".

"מבחינה סקטוריאלית בולט לטובה סקטור הבריאות שעד כה מציג צמיחה דו ספרתית הן בהכנסות והן ברווח עם שיעורי צמיחה של 11.76% ו-10.36% בהתאמה. סקטור הטכנולוגיה אף הוא מפגין עוצמה רבה עם צמיחה של 8.68% בהכנסות וצמיחה של 4.58% בשורת הרווח. באופן לא מפתיע אנו עדים לחולשה גדולה בתחומים המחזוריים של הכלכלה עם צמיחה שלילית בשורת ההכנסות והרווח במגזרי האנרגיה, חומרי היסוד והפיננסים", אומר כרמלי.

11:40

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. הנפט מאבד גובה וחוזה מסוג WTI יורד בכ-2% לרמה של 24.2 דולר לחבית. 

גם הזהב מאבד גובה ומחיר האונקיה יורד בכ-0.3% לרמה של 1,708 דולר. 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. הנפט מאבד גובה וחוזה מסוג WTI יורד בכ-1% לרמה של 24.5 דולר לחבית. 

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מעריך בסקירת הנפט השבועית שלו כי "המחסור במקומות אחסון בארה"ב לא צפוי להשתנות בחודש הקרוב ולכן ייתכן שב-19 למאי נראה שוב ירידה במחירי הנפט מסוג WTI בשל פקיעת החוזים. בטווח הקצר, לקראת הפקיעה בארה"ב של החוזים של חודש יוני ביום שלישי הבא, תיתכן שוב עלייה ניכרת של מידת התנודתיות בשוק ה- WTI , עם אפשרות לירידת מחירים זמנית, גם אל מתחת לאפס. מצב זה נובע מהתכונות המיוחדות של השוק בארה"ב, המחייבות סליקה פיזית של חוזי ה-WTI, ולכן ישנה רגישות גדולה של מחירי הפקיעה בתלות בחומרת המחסור בנפח אחסון. אולם, לעת עתה כשהמשקיעים לוקחים בחשבון את האפשרות למחירי נפט שליליים, הירידה במחיר הנפט בעת פקיעת החוזים עשויה להיות מתונה יחסית, דבר שבא לידי ביטוי בירידה של מחירי אחסנת הנפט בארה"ב על פי החוזה הפעיל הנוכחי".

לדברי בפמן, "בטווח הבינוני, מהלך הקיצוץ הנוסף מצד OPEC+ , עשוי למנוע ירידה מחודשת משמעותית במחיר, להפחית את הלחץ על מקומות אחסון הנפט ולסייע לעליית מחירי הנפט לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה ובעיקר הקלה ברורה ומתמשכת של ההשפעות על צרכני הנפט הגדולים (תעופה ותובלה). במידה שההתאוששות הכלכלית תחל במהלך הרביע הנוכחי, אזי במהלך הרביע השלישי צפויה עלייה של ממש בביקוש לנפט. עם זאת, במידה והחזרת הפעילות הכלכלית תגביר את קצב התפשטות וירוס הקורונה והמדינות יחליטו להחזיר את הסגר, אזי ההתאוששות בביקוש לנפט תהיה במהלך הרביע האחרון של השנה או מאוחר יותר, במהלך 2021". 

08:55

שוק המטבעות הדיגיטליים מצפה לחציית הביטקוין שתצא לפועל הלילה, קרוב לחצות לפי שעון ישראל. כשהבלוקצ'יין של הביטקוין יגיע אל הבלוק ה-630 אלף שלו, התגמול שמקבלים כורי הביטקוין בדמות מטבעות חדשים ייחצה מ-12.5 ל-6.25 ביטקוין לכל בלוק. כרייתו של כל בלוק נמשכת כ-10 דקות בממוצע. כעת, כ-14 שעות לפני חציית הביטקוין, נע מחירו סביב 8,700 דולר - גבוה בכ-20% ממחירו הדולרי של הביטקוין בתחילת השנה.

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית, לאחר העליות בוול סטריט בסוף השבוע ואופטימיות זהירה בנוגע לחזרה מחודשת והדרגתית לפעילות. 

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות עליות קלות. הנפט נסחר בירידות של 1%-1.5%. נפט מסוג ברנט נסוג לרמה של 30.7 דולר לחבית. 

המדינות המרכזיות באירופה מתחילות היום בחזרה זהירה ל"שגרת קורונה".  הממשלה הגרמנית החליטה בשבוע שעבר להעניק למדינות המחוז המרכיבות את המדינה "יד חופשית" בגיבוש מדיניות הקלות, אך הודיעה כי בכל מקום שבו יירשמו יותר מ-50 נדבקים חדשים בשבוע ל-10,000 בני אדם, יכוננו מחדש הגבלות שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה. מאז, חלק ממדינות המחוז נקטו גישה מקלה - נורדריין וסטפליה תפתח היום את חדרי הכושר, למשל - בעוד אחרות נקטו גישה מחמירה ומגבילה. ישנו גם לחץ על הממשלה לפתוח את הגבולות עם צרפת ודנמרק ולאפשר תנועה חופשית. 

בצרפת, יחלו תושבי המדינה היום (שני) ביציאה מהבתים ובתהליך הפתיחה מחדש של העסקים במרחב הציבורי והחזרה לעבודה. עסקים רבים ברחובות יורשו להיפתח, תחת מגבלות של מספר נוכחים, חובת לבישת מסיכה ושמירה על היגיינה; התנועה הציבורית תחזור לתדירות גבוהה; תושבים יצווו להסתובב עם מסיכות ובתי הספר הגנים ייפתחו בהדרגה. עם זאת, המסעדות, הברים ובתי הקפה לא ייפתחו בשלב זה.  גם ספרד מתחילה היום מחר בתהליך הדרגתי של יציאה מהסגר.