הצוללת | פודקאסט

חפשו אותי ביוני: מה יקרה כשדמי האבטלה ייעצרו?

שנה בדיוק לאחר שנסגר, ביום ראשון יחזור המשק לפעילות כמעט מלאה • למרות החזרה לשגרה, מאות אלפי ישראלים עדיין נמצאים בחל"ת ולא ממהרים לחזור לעבודה • מודל הפיצוי ממשיך לעבוד, אבל מה יקרה ביום שהממשלה תחליט להפסיק עם החגיגה? • הצוללת עושה סדרהאזינו

הפגנה בשוק הכרמל בתל אביב לפתיחת המסחר במהלך הקיץ / צילום: שלומי יוסף
הפגנה בשוק הכרמל בתל אביב לפתיחת המסחר במהלך הקיץ / צילום: שלומי יוסף

עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS

קצת קשה להאמין אבל הנה אנחנו במרץ 2021, שנה אחרי שנגיף הקורונה הגיע לישראל, וכמעט שנה אחרי הסגר הראשון וכל מה שהגיע יחד איתם - המשבר הכלכלי, האבטלה, וגם החל"ת.

גם היום כמו בתחילת המשבר, מאות אלפי ישראלים נמצאים בחופשה ללא תשלום מהמעסיק, אך זכאים לפיצוי נדיב מהמדינה. אבל ביוני הקרוב, בעוד שלושה חודשים בלבד, המודל הזה אמור להסתיים.

שר האוצר ישראל כ"ץ גאה במודל החל"ת הנוכחי עליו הוא חתום, ולא נראה כי הוא מתכנן לשנות כיוון, אף שבעלי עסקים רבים העידו בשבוע החולף כי עובדים רבים מעדיפים להישאר בבית או מבקשים קבלת תשלום "בשחור" בכדי שיוכלו ליהנות מכל העולמות. 

אורי פסובסקי מארח בפודקאסט הצוללת של גלובס את אלה לוי-וינריב, כתבת האוצר של גלובס, בכדי להבין מה עומד מאחורי ההיגיון של החל"ת, מי הם האנשים שיצאו לחל"ת, וכיצד המדינה נערכת ליום שבו יפסקו דמי האבטלה חסרי התקדים.

קראו עוד על מודל החל"ת המתגבש