הצוללת | פודקאסט

למה הביטקוין שוב משתולל, ואיך זה קשור לאלון מאסק?

קבלו את מאבק הכוחות שיכריע את עתיד מטבע הקריפטו המפורסם בעולם: בצד אחד שרת האוצר האמריקאית, ובצד השני היזם המפורסם בעולם • חסידי הביטקוין משוכנעים שהעליות יימשכו, הממסד הכלכלי מזהיר מבועה • ככה בדיוק נראית הדרך למיינסטרים הפיננסי • האזינו 

אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה / צילום: Reuters, Joe Skipper
אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה / צילום: Reuters, Joe Skipper

עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS 

בחודשים האחרונים הביטקוין רותח. בשנה האחרונה נראים סימנים שהביטקוין - מה שהתחיל כפרויקט של מתכנת אלמוני עם שם בדוי - מתחיל להיכנס למיינסטרים. זה לא רק המחיר שקפץ בתקופת הקורונה, או שגם הפעם משקיעים מהשורה מתפתים להיכנס להשקעות שכאלו.

לצד ההתפתחות, גם גופים פיננסיים גדולים מתחילים לדבר על ביטקוין ברצינות ולהיכנס לתחום. המפורסם שבהם הוא אלון מאסק שהפך לתומך נלהב של המטבע. טסלה, חברת המכוניות שהקים, אף הכריזה שהיא נכנסה להשקעה בביטקוין בסכום של לא פחות ממיליארד וחצי דולר. אבל מנגד, הממסד הכלכלי גם הוא מתעורר, כולל שרת האוצר של ארצות-הברית, ג'נט ילן, שיצאה חזיתית נגד הביטקוין, וגרמה להתרסקות דרסטית של המטבע. 

אורי פסובקי מארח בפודקאסט הצוללת את רועי קצירי, כתב ועורך בגלובס, שמסקר את הביטקוין מקרוב כבר ארבע שנים. השניים צוללים לעומק העולם המסובך והמתוחכם שבו חי המטבע ומנסים לעשות קצת סדר במאבק הכוחות על המטבע.