הליך בחירת הדירקטורים בדיסקונט יוצא לדרך: האם מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר ייבחר

הוועדה לבחירת דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה פרסמה את המועמדים לתפקיד דח"צ ולעוד שלושה דירקטורים רגילים בבנק • שניים מהמתחרים הם דירקטורים מכהנים

בנק דיסקונט / צילום: תמר מצפי
בנק דיסקונט / צילום: תמר מצפי

חודשים מעטים לאחר הליך מינוי הדירקטורים הסוער בבנק הפועלים, שהוליד עימות בקרב חברי הוועדה ותנודות במועמדים, מפרסמת היום הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה את המועמדים לארבעה מקומות בדירקטוריון בנק דיסקונט.

מדובר בסיגל ברמק ובד"ר עקיבא שטרנברג שיתחרו על תפקיד דח"צ בודד בבנק, ועל ד"ר דורון אביטל, יודפת הראל בוכריס, פרופ' בן ציון זילברפרב ורונן לגו, שיתחרו על שלושה תפקידי דירקטור רגיל בבנק.

מיהם אלה שמתחרים על הצטרפות לדירקטוריון דיסקונט ושוועדת המינויים שבראשות השופט בדימוס דוד חשין בחרה בהם מתוך 15 שהתראיינו?

ברמק הייתה מנהלת המחלקה לחשבות וכספים וחשבונאית ראשית בישראכרט, עוד מהימים שהחברה הייתה בבעלות הפועלים ועד דצמבר האחרון, בעוד שמי שמתחרה מולה על כסא הדח"צ הפנוי הוא שטרנברג, שמלמד במכרז הבינתחומי בהרצליה ושהיה בעבר סמנכ"ל בכיר והמבקר הפנימי הראשי בבנק אגוד.

על תפקידי הדירקטורים הרגילים מתחרים אביטל שהיה חבר כנסת ומפקד סיירת מטכ"ל ומחזיק בניסיון בהון סיכון ובאקדמיה, והראל בוכריס שגם באה עם ידע וניסיון בתחומי ההון סיכון וניהול השקעות כשהיא חברה בדירקטוריון דיסקונט. גם זילברפרב, הדיקן הראשון ומייסד בית הספר לבנקאות ושוק ההון במכללת נתניה, מנסה להמשיך בחברותו בדירקטוריון דיסקונט, שבו הוא כבר מכהן. הרביעי שיתמודד על כיסא דירקטור רגיל בבנק הרביעי בגודלו במשק הוא לגו, שמגיע עם ידע וניסיון רבים בתחומי הטכנולוגיה, ובין היתר בתחומי מערכות המידע.

בוועדה שבחרה היו פרט ליו"ר חשין, החברים הקבועים פרופ' מומי דהן ואורית קורן, כשלצדם נציגי דיסקונט - הדח"צ ברוך לדרמן והדירקטורית הבלתי תלויה איריס אבנר. מנכ"ל דיסקונט הוא אורי לוין והיו"ר הוא שאול קוברינסקי. הבנק נסחר בבורסה לפי שווי של כ-15.5 מיליארד שקל. אגב הוועדה שהייתה אשתקד לגבי הבחירה בדירקטורים בפועלים, נציין כי אז היו"ר שלה היה השופט בדימוס משה גל, שפרש לאחר מכן והוחלף על ידי חשין, שעומד בראשה כיום.