המסחר בבורסה ננעל בירידות, ת"א 35 איבד 0.5%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 90 איבד 0.4% ומדד ת"א 125 נסוג ב-0.5% • טבע ירדה כ-4.5% • הדולר נחלש בכ-0.4% ושערו היציג נקבע על 3.252 שקלים

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים במגמה שלילית. מדד ת"א 35 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 90 איבד 0.4% ומדד ת"א 125 נסוג ב-0.5%.

מבין המדדים הענפיים, מדד נדל"ן בלט לחיוב בעלייה של 0.9% ומדד ביטוח פלוס ננעל ביציבות, אך מהצד החיובי. יתר המדדים סיימו בטריטוריה אדומה, בהובלת מדד טכנולוגיה, שירד ב-1.6%. מדד הביומד איבד 1.4%, מדד נפט וגז נסוג 0.9%, מדד הבנקים נחלש ב-0.4% ומדד פיננסים השיל 0.3%.

טבע איבדה כ-4.5%, על רקע המשפט בפרשת האופיואידים שנפתח אתמול בקליפורניה.

פוקס ירדה בכ-6% לאחר שנודע כי היא מקדמת הנפקה של טרמינל איקס.

 

16:00

מדד ת"א 35 מאבד 0.6%, מדד ת"א 90 נחלש ב-0.5%. המדד הענפי היחיד בטריטוריה ירוקה הוא הנדל"ן, במתקדם ב-0.4%. בולטים בירידות מדד טכנולוגיה ומדד ביומד שיורדים בכ-1.4%.

13:20

מגמה שלילית בבורסה, במקביל לירידות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מדד ת"א 35 מאבד 0.5%, ומדד ת"א 90 יורד בשיעור דומה. מחזור המסחר מסתכם בכ-730 מיליון שקל.

ירידות בולטות רושמות טבע , קמטק , אורמת וג'נסל. 

חברת אזורים  ודלק נכסים הודיעו היום על חתימת הסכם בשווי 92.5 מיליון שקל לרכישת קרקע בצומת פת מול עמק הצבאים בירושלים. בשטח זה מופעלת תחנת דלק על ידי דלק ישראל ושטחי מסחר נוספים. בכוונת אזורים ודלק נכסים לפעול על מנת לשנות את הייעוד של המקרקעין כך שיתאפשר לבנות עליהם בניין מגורים הכולל בין 220 ל-250 יחידות דיור וכן שטחי מסחר.

11:15

מגמה מעורבת בבורסה: מדד ת"א 35 מאבד 0.1%, ואילו מדד ת"א 90 עולה בשיעור קל. עליות בולטות רושמות דמרי , קבוצת דלק ועזריאלי .

בשוק המט"ח, הדולר נחלש בכ-0.4% ונסחר סביב 3.253 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.1% ונסחר סביב 3.925 שקלים.

אלה פריד, אנליסטית האנרגיה בלאומי שוקי הון, מעדכנת את מחיר היעד למניית אנרג'יאן  ל-39 שקל למניה, מותירה את ההמלצה על "החזקה" ומגיבה הבוקר לפרסום הדוח הכספי של החברה לשנת 2020: "ניצול מחירי שפל, מקסום הזדמנויות בשנת הקורונה, אסטרטגיה של כיבוש שוק באמצעות המחיר ותחכום פיננסי ועסקי מרשים הזניקו את אנרג'יאן מחברה יוונית קטנה לאחת מחברות הנפט הבולטות במדד FTSE נפט וגז." עוד מוסיפה פריד כי "למרות הסופרלטיבים ורמת סיכון שוק נמוכה ומשמעת מאזנית מרשימה - אנו סבורים שהמחיר הוגן".

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות קלות. ת"א 35 מאבד 0.1%, ת"א 90 יורד ב-0.15%, ומדד הבנקים עולה ב-0.3%. אייסקיור מדיקל  בולטת בירידות של 5.6%, מנגד מיטק קופצת ב-5.4%.  

אלביט מערכות  הודיעה היום כי החברה הבת שלה בארצות הברית זכתה בהזמנה בסכום של כ-41 מיליון דולר לאספקת מערכות ראיית לילה וחלקי חילוף שונים עבור המארינס האמריקני. ההזמנה תבוצע מרואנוק, וירג'יניה, ותסופק עד מרץ 2022.

חברת סייברוואן  חתמה על חמישה הסכמי פיילוט חדשים עם החברות איי.סי.אל גרופ, פלקס ישראל, בינת תקשורת מחשבים, זוקו שילובים ו-י.ש.ע הובלות, זאת בנוסף לעשרות פיילוטים נוספים פעילים אותם היא מפעילה כיום.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. הירידות בוול סטריט יכבידו על ת"א

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר בטריטוריה האדומה בהמשך לסנטימנט השלילי מעבר לים. אמש בוול סטריט המסחר נסגר בירידות שערים כשמניות הטכנולוגיה משכו למטה את מדד הנאסד״ק שירד כ-1%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.5% והדאו ג’ונס השיל 0.3%. 

2. המניות הדואליות יכבידו

מניות הדואליות חוזרות עם פער ארביטרז' שלילי של 0.5%. אופקו חוזרת עם פער שלילי של 1%, אורמת עם פער שלילי של 3.2%, אלביט מערכות עם פער שלילי של 0.3%, טאואר עם פער שלילי של 1%, טבע חוזרת עם פער שלילי של כ-4%, ולייבפרסון עם פער שלילי של 2%.

3. האם שוק החוב יגיב למסר של בנק ישראל?

בנק ישראל מסר אתמול במעמד החלטת הריבית כי הריבית תיוותר נמוכה לאורך זמן ממושך. לדברי רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, "שוקי איגרות החוב אמורים להגיב בחיוב לאמירתו הברורה של הנגיד ירון, המסירה חשש מהעלאות ריבית בתקופה הנראית לעין. בנק ישראל אינו חושש מהעלייה האחרונה של קצב האינפלציה. במיוחד מרשימה מהאמירה שגם אם זו לא עלייה זמנית שנובעת מהשפעות קצה, אלא עלייה של סביבת האינפלציה, אין מדובר בהתפרצות אינפלציונית והמדיניות המוניטארית המרחיבה תימשך.

"יש כאן בהחלט "לקיחת צד" של בנק ישראל לטובת קידום הצמיחה והתעסוקה על חשבון מתן "היתר" זמני לאינפלציה לחרוג מהיעד. כמובן, תמיד תעלה השאלה אם הבנק יוכל להדק את המדיניות מספיק מהר אם האינפלציה תתפרץ בכל זאת. תרחיש כזה יכול לקרות אם מחירי הנפט ימשיכו לעלות (בצל החרפת המתיחות בין ארה"ב לרוסיה וישראל מול איראן), התייקרות חומרי הגלם תימשך, או המשך השיתוק הפוליטי אצלנו והיעדר תקציב מדינה.

כרגע, בין הגורמים ששומרים על אינפלציה נמוכה הינו תיסוף השקל. בנק ישראל יוכל לבחון הרחבה/הארכה של מדיניות רכישת המט"ח אם "יצטרך" מנוע נוסף לאינפלציה וכדי לסייע לייצוא. עם זאת, שעת המבחן המאוד רצינית של השוק תהייה בחודשי הקיץ , יולי ואוגוסט: האם תקום ממשלה? האם תימשך רכישת איגרות החוב ע"י בנק ישראל? אם וככל שהתשובה לשתי השאלות הללו תהייה שלילית - יהיה לחץ כלפי מעלה על תשואות הפדיון הממשלתיות", כתב מנחם.

4. מגמה מעורבת באסיה: הניקיי היפני נופל ב-2%

המסחר באסיה מתנהל במגמה מעורבת כאשר מדד הניקיי מאבד 2%, ומנגד מרבית המדדים מטפסים. סין הותירה את הריבית ללא שינוי.

בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מטפסים קלות לאחר הירידות שנרשמו אתמול.

5. ישראל חתמה על הסכם עם פייזר 

ישראל חתמה אתמול על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים נגד קורונה לשנת 2022, ועל הסכם לאופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בוריאנטיים השונים, משמע אם יהיו חיסונים חדשים המותאמים לוריאנטים החדשים, הם אלה שיישלחו לישראל.

ההסכם החדש הקטין את מספר החיסונים שנרכש. העלות הנדרשת להשלמת התשלומים לפייזר היא כ-1.5 מיליארד ושקל, והיא תמומן מעודפי התקציבים הקודמים שיועדו לטיפול במגפת הקורונה, מה שמכונה "קופסאות הקורונה".