ננו דיימנשן מתחילה להשתמש בכסף שגייסה: רוכשת סטארט-אפ ישראלי תמורת 70 מיליון דולר

חברת מדפסות התלת-ממד של רכיבים אלקטרוניים הודיעה על רכישת חברת DeepCube הישראלית, שהוקמה ע"י ד"ר אלי דוד • החברה גייסה בחודשים האחרונים כ-1.5 מיליארד דולר

מדפסת תלת־ממד של ננו דיימנשן / צילום: יח"צ
מדפסת תלת־ממד של ננו דיימנשן / צילום: יח"צ

חברת ננו דיימנשן, שעוסקת בהדפסות תלת-ממד של רכיבים אלקטרוניים, הודיעה על רכישת חברת DeepCube הישראלית, שהוקמה על ידי ד"ר אלי דוד. ננו דיימנשן תשלם עבור החברה הנרכשת 40 מיליון דולר במזומן ו-30 מיליון דולר במניות, שיהיו חסומות לתקופה של שלוש שנים.

ננו דיימנשן  גייסה כ-1.5 מיליארד דולר בחודשים האחרונים ובשוק ציפו ממנה להודיע על רכישה, אך לאור סכומי הכסף הגדולים שגייסה אפשר להניח שרכישת DeepCube היא רק רכישה ראשונה.

בננו דיימנשן מציינים שהטכנולוגיה של החברה הנרכשת משמשת לשיפור ניתוח דאטה ולהטמעות של מערכות מתקדמות של בינה מלאכותית. לדברי ננו דיימנשן, הטכנולוגיה יכולה להשתלב בכל חומרה.

לפי נתוני IVC, חברת DeepCube הוקמה ב-2018 וגייסה 12 מיליון דולר. בין המשקיעים בה נמנים Awz Ventures ו-KDT.

אלי דוד, מייסד DeepCube ומנהל הטכנולוגיה הראשי בחברה, אמר כי ב-18 החודשים האחרונים החברה ניהלה מגעים עם כמה מהחברות המובילות בעולם בייצור מעגלים משולבים ו-CPU שמבקשות לאמץ את הטכנולוגיה הייחודית של DeepCube. לדבריו, החיבור עם ננו דיימנשן הוא "ההזדמנות המרגשת ביותר עבורנו, משום שאנו מאמינים שהיכולות המתקדמות שלנו בתחום הבינה המלאכותית בשילוב עם הטכנולוגיה הייחודית של ננו דיימנשן יכולות לממש את חזון 'Industry 4.0' וליצור מהפכה בתעשייה".

עורכי הדין תמיר שגאל ואליאב אזולאי עוז ממשרד סאליבן ליוו את ננו דיימנשן בעסקה.

עורכי הדין תמיר שגאל ואליאב אזולאי עוז ממשרד סאליבן ליוו את ננו דיימנשן בעסקה.

עורכי הדין זאב פרל, גיא לכמן ועודד קדוש ממשרד פרל כהן ליוו את DeepCube בעסקה.