דאטה ריילס גייסה 18.5 מיליון דולר כדי להפוך את האקסל לכלי פיננסי

הסטארט-אפ שהוקם ב-2015 מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים להשתמש בתוכנת אקסל הוותיקה בצורה יעילה להרצה אוטומטית של תהליכים פיננסיים • הגיוס הנוכחי הובל על ידי קרן זאב ונצ'רס של אורן זאב

מייסדי דטה ריילס - מימין: עודד הר-טל, אייל כהן ודידי גורפינקל / צילום: דטה ריילס
מייסדי דטה ריילס - מימין: עודד הר-טל, אייל כהן ודידי גורפינקל / צילום: דטה ריילס

הסטארט-אפ הישראלי דאטה ריילס (DataRails), המפתח מערכת לתכנון וניתוח פיננסי על בסיס תוכנת אקסל, הודיע היום (ג') על גיוס 18.5 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן זאב ונצ'רס של אורן זאב והשתתפו בו משקיעים קיימים של החברה - קרן ורטקס, Innovation Endeavorומשקיעים פרטיים נוספים. כולל הסבב הנוכחי, דאטה ריילס גייסה עד היום 28.5 מיליון דולר.

דאטה ריילס הוקמה כבר ב-2015 על ידי דידי גורפינקל (מנכ"ל), אייל כהן (סמנכ"ל תפעול; ממייסדי חברת ווקמי) ועודד הר-טל (סמנכ"ל טכנולוגיות). לדברי גורפינקל, הרעיון מאחורי החברה הגיע מתקופת עבודתו כמנהל בכיר בסיסקו, שם הוא ראה איך בארגון משתמשים בתוכנת אקסל גם בתהליכים קריטיים. הפלטפורמה של דאטה ריילס אפשרה במקור לארגונים לשפר את העבודה של ארגונים עם אקסל כולל איחוד מידע ממסמכים שונים ויצירת בסיס נתונים משותף שלהם.

לדאטה ריילס לקח זמן למצוא את המיקוד הנכון (התאמת מוצר לשוק) כאשר בתחילה פנה הסטארט-אפ לארגונים גדולים כמו בנקים וחברות ביטוח וניסה להציע להם כלי רוחבי לניהול פונקציות שונות. בתחילת 2020 שינתה החברה כיוון ועברה להתמקד במקום בחברות קטנות ובינוניות (50-1000 עובדים) בצפון אמריקה.

כיום דאטה ריילס פונה ספציפית למחלקות פיננסיות בעסקים קטנים ובינוניים ומאפשרת לאלו להפוך את האקסל למערכת מבוססת ענן שמאפשרת ניתוח נתונים מתקדם על כלל הארגון והרצה אוטומטית של התהליכים הפיננסיים החודשיים והרבעוניים. הפתרון מאפשר לחברות למשל למזג את הנתונים מקבצי אקסל בארגון עם התוכנות הארגוניות השונות כדי ליצור בסיס נתונים שמתעדכן בזמן אמת.

הגיוס הנוכחי הוא הזרמת הכסף המשמעותית הראשונה שמקבלת דאטה ריילס אחרי שינוי הכיוון. לדברי גורפינקל, בעקבות השינוי דאטה ריילס חוותה זינוק בהכנסות וכיום משרתת כבר למעלה מ-250 לקוחות שקונים מנוי שנתי באלפי עד עשרות אלפי דולרים בשנה. החברה מעסיקה 60 עובדים, מתוכם 45 בישראל. היעד שהציבה החברה הוא להגיע עד סוף השנה ל-1,000 לקוחות ו-130 עובדים.

"לעסקים קטנים ובינוניים אין היום מערכת גמישה מספיק שמתאימה לצרכים שלהם ולכן אנחנו באים מהכיוון של האקסל ומאפשרים להם להפוך את האקסל לכלי אוטומטי לאנליזה", אומר גורפינקל. "גם הפתרונות הייעודיים שקיימים בשוק לתהליכים פיננסים יקרים ודורשים הטמעה של חודשים. בשביל להטמיע מערכות כאלה צריך לזרוק את כל האקסלים שעבדת איתם עד היום. אנחנו מציעים לעסקים להמשיך לעבוד עם המודולים הקיימים רק בצורה אוטומטית עם אפשרות לשיתוף מידע ובעלות נמוכה יותר", מוסיף כהן.

גורפינקל אומר כי "אורן זאב עוקב אחרינו תקופה. הוא אוהב חברות שנכנסות לשוק שהיה רדום שנים והופכות למובילות שלו. זה בדיוק מתאים לחזון שלנו. אפשר להגיד שהוא ממש חטף לנו מהיד מזכרי הבנות (טרם-שיט) מקרנות מובילות אבל לא היססנו ללכת איתו".

זאב, שמצטרף לדירקטוריון דאטה ריילס, מסר בתגובה כי "יש למעלה מ-300 אלף חברות קטנות ובינוניות שמשתמשות באקסל כדי לנהל את משימות ה- FP&A(לתכנון וניתוח פיננסי) ודאטה ריילס בונה גשר שיאפשר לחברות הללו לאמץ פתרון בענן תוך שימוש באקסל המוכר ובמודלים הקיימים. אני מאמין שהם רק מתחילים לגרד את הפוטנציאל של מה שניתן לעשות בפלטפורמה שלהם"

ינאי אורון מקרן ורטקס, שהוביל את גיוס הסיד והצטרף גם לסבב הגיוס הנוכחי, מסר כי ״אנחנו ממש מרוצים מתוצאות החברה השנה, שהם תוצאה של קשב המייסדים ללקוחות, ומציאת פתרון לא טריוויאלי שנותן מענה מושלם לצרכי הלקוחות״.