משבר החיסונים נפתר - קרב ההאשמות בין נתניהו לגנץ נמשך

לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, רכש החיסונים הנוכחי מאפשר מבצע חיסונים נוסף בעוד חצי שנה וכן את חיסונם של הילדים לאחר שיתקבל אישור רפואי לכך • נתניהו תקף את כחול לבן ואת בני גנץ על ההתנגדות לרכש הגדול יותר ואמר כי מדובר בחוסר אחריות של מי שמנע את התוכניות המקוריות

בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: תומר אפלבאום - הארץ
בני גנץ ובנימין נתניהו / צילום: תומר אפלבאום - הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן במסיבת עיתונאים הערב (ג') כי בהסכמי הרכש מחברות פייזר ומודרנה נרכשו 16 מיליון חיסונים במקום מספר גדול יותר שתוכנן בתחילה. לדברי נתניהו הרכש הזה מאפשר מבצע חיסונים נוסף בעוד חצי שנה וכן את חיסונם של הילדים לאחר שיתקבל אישור רפואי לכך.

נתניהו תקף את כחול לבן ואת בני גנץ על ההתנגדות לרכש הגדול יותר ואמר כי מדובר בחוסר אחריות של מי שמנע את התוכניות המקוריות. הוא סיפר כי פנה לפני מספר שבועות למנהלי פייזר ומודרנה, לרכישת עשרות מליוני החיסונים הנוספים הנדרשים לפיו. "נתקלתי במכשולים פוליטיים, דחיתי לאחר הבחירות, ועדיין גם אז היו התנגדויות בממשלה שקיבלו סיוע ניכר בתקשורת. בשל כך ביקשנו מהחברות לרכוש מספר קטן יותר ואת היתרה באופציות. הם הסכימו ואני מודה להם על כך. זה מבטיח שיהיו חיסונים ולא נחזור אחורה. אנחנו הראשונים בעולם לצאת מהקורונה ולמנוע את גל הקורונה הבא".

נתניהו הוסיף כי ישראל מקדמת את תכנון בניית מפעל החיסונים בישראל עם מדינות אחרות.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הצטרף למתקפה על כחול לבן: "מה שמעיב על השמחה בלבי זה כמה תדרוכים שראיתי היום של אותם גורמים שבחוסר אחריות ניסו לטרפד. לא רק שלא מתביישים ולא אומרים 'טעינו'. עכשיו יש עוד טענות שבהתנהגותם הם חסכו משהו ומנעו בזבוז. בנושא רכש החיסונים, אין ולא היה שום בזבוז. החודש האחרון כיסה כל מה שרכשנו ומה שעוד נרצה לרכוש. לכן כבר לפני חודשים רבים ההנחיה שלי היתה לא לשים את כל הביצים בסל אחד. כך עשינו.

"ישראל מובילה בפער על כל המדינות בעולם מבחינת מבצע החיסונים. רואים זאת גם בשטח. המשק פתוח, אנשים נהנים מכמעט שגרה מלאה ואנחנו בודקים איך ניתן להקל עוד על האוכלוסיה".

מלשכת שר הביטחון גנץ נמסר: "בזכות ההתעקשות של גנץ נחסכו מיליארדים, נרכשו חיסונים ולא הוגדל הגירעון בצורה מופקרת כלכלית כדי להשאיר רזרבות לתקציבים פוליטיים. נתניהו וכל שותפיו לפשע ממשיכים להוכיח שהדבר החשוב ביותר הוא המשפט שלו ועבורו הוא מוכן היה להקריב גם חיי אדם לשיטתו. ההתנהלות הזו ששמה את צרכיו האישיים של נתניהו מעל לכל מוכיחה שהוא בלתי כשיר להמשיך בתפקידו".