למרות תחלואת הקורונה הגבוהה: דנמרק תבטל כל המגבלות

הצעד הדני משקף את העובדה שלמרות התחלואה הרבה, מספר המאושפזים בבתי החולים וביחידות הטיפול הנמרץ אינו גבוה כפי שהיה בגלים אחרים • אחת ההגבלות היחידות שיישארו בתוקף היא חובת הצגת בדיקה שלילית למגיעים ממדינות בסיכון, ובמיוחד ללא-מחוסנים

קופנהגן, בירת דנמרק / צילום: Shutterstock, S-F
קופנהגן, בירת דנמרק / צילום: Shutterstock, S-F

אף שתחלואת הקורונה בדנמרק אינה עוצרת, וכמעט מדי יום נשברים שיאי מספרי מקרים חדשים, הממשלה במדינה החליטה היום (ד') להסיר את מגבלות הקורונה כבר בשבוע הבא. החל מיום שלישי הקרוב, הדנים לא יחויבו לעטות מסכות בחללים סגורים או בתחבורה ציבורית, שעות הפעילות של מסעדות לא יוגבלו וכך גם פעילותם של מועדונים והגשת אלכוהול.

הצעד הדני משקף את העובדה שלמרות התחלואה הרבה, מספר המאושפזים בבתי החולים וביחידות הטיפול הנמרץ אינו גבוה כפי שהיה בגלים אחרים. במדינה, שבה חיים כ-5.2 מיליון בני אדם, מאושפזים כעת 938 בני אדם בלבד בשל מחלת הקורונה. בישראל, לעומת זאת (שבה חיים כ-9 מיליון בני אדם) ישנם נכון לאתמול כ-2,700 מאושפזים. אתמול נרשמו בדנמרק כ-47 אלף מקרי קורונה חדשים ביממה.

אחת ההגבלות היחידות שיישארו בתוקף היא חובת הצגת בדיקה שלילית למגיעים ממדינות בסיכון, ובמיוחד ללא-מחוסנים. מסעדות וחנויות, כמו גם כל עסק אחר הפועל בחלל סגור, לא ידרשו יותר הצגת "תו ירוק" כדי להיכנס. למעשה, יבוטל השימוש בתו הירוק.

הצעד התקבל לאחר המלצה רשמית בעניין של המועצה לענייני מגיפות, המאגדת כמה גופים מקצועיים ורשמיים ומתווה את ההתמודדות עם המגיפה במדינה. היא אומצה הערב על ידי הממשלה, וראשת הממשלה מדה פרדריקסן הכריזה על מסיבת עיתונאים כדי לנמק את הצעד.

התקנות הקיימות שנועדו להתמודד עם התפרצות האומיקרון יפוגו ב-1 בפברואר, בחצות של יום שני הקרוב, והממשלה החליטה לא להאריך את תוקפן. הממשלה שבה והנמיכה את הסכנה לציבור הנשקפת ממגיפת הקורונה, כפי שעשתה בסתיו האחרון לפני התפרצות האומיקרון.

מכון הסרום הלאומי של דנמרק (SSI), האחראי על ניטור המגיפה, העריך בתחילת השבוע כי מספר המקרים במדינה יעלה בשבועות הקרובים.