שר התקשורת מנסה להדיח את יו"ר הדואר

שר התקשורת שלמה קרעי פועל להדחת יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מישאל וקנין • קרעי מחויב לעשות זאת בהתייעצות עם רשות החברות הממשלתיות, שעל פי גורמים מתנגדת למהלך

שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר התקשורת שלמה קרעי מנסה להדיח את יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, מישאל וקנין, כך נודע לגלובס. לשרים יש סמכות להדיח יושבי ראש של חברות, אולם הם מחויבים לעשות זאת בהתייעצות עם רשות החברות הממשלתיות.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', איננו חלק מהמהלך - וגם לא גורמים מרשות החברות. למעשה, על פי גורמים הבקיאים בנושא, מנכ"לית רשות החברות מיכל רוזנבוים מתנגדת להדחה.

וקנין מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון דואר ישראל בתחילת שנת 2022, על ידי שר התקשורת דאז יועז הנדל. הוא החליף בתפקיד את חזי צאיג שכיהן מספר קדנציות. לפני כן, וקנין שימש כיו"ר דירקטוריון חברת IBC ובנוסף שימש כדירקטור במספר חברות גדולות במשק.

גורמים המעורים בפרטים בסביבת השר קרעי מוסרים כי "השר רואה בחומרה את הפגיעה בציבור, בפריפריה ובאוכלוסייה המבוגרת שנגרמו מהתנהלות הנהלת הדואר. מדיניות כזו שלא מבחינה במי שנפגע תוך כדי התהליך, לא עולה בקנה אחד עם מדיניות השר. השר לא יכול להישאר אדיש לציבור גדול שנפגע מהתנהלות זו".