שר התקשורת אישר: הלווינים של אילון מאסק יתחילו לפעול בארץ, כמו גם ברפיח

במקביל לאישור הפעילות בישראל, קרעי ונציגי החברה הגיעו להסכמות בנוגע לכניסת סטארלינק לרצועת עזה • בשלהי חודש אוקטובר הצהיר מאסק כי SpaceX תנסה לסייע לארגוני הסיוע הבין לאומיים בעזה להתחבר לאינטרנט

שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ
שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

שר התקשורת שלמה קרעי אישר היום (ד'), את פעילותה בארץ של חברת סטארלינק, ענקית הלוויינים בבעלותו של אילון מאסק. במקביל לאישור הפעילות בישראל, קרעי ונציגי החברה הגיעו להסכמות בנוגע לכניסת סטארלינק לרצועת עזה. בין היתר, אושרה על ידי גורמי הביטחון הכנסה של יחידה אחת לבית חולים שדה של איחוד האמירויות ברפיח.

שאלות ותשובות | ברקת הגיע להסכמות עם חלק מחברות המזון. מה הרווח לצרכן? 
השריפה, החשד לזיוף חתימה והתוצאה: צו הפסקת בנייה למבנה בכפר סבא שהוקם מעל תחנת מטרו מתוכננת 

הפעלת שירותי החברה תהיה מוגבלת בתחילה ובהמשך צפוי היקף השימוש להתרחב.

חברת סטארלינק הינה בבעלות ובתפעול חברת החלל SpaceX, בבעלות לאילון מאסק, והיא מפעילה שירותי תקשורת הכוללים בין היתר אינטרנט פס רחב, זאת באמצעות לוויינים ובהטחה של אי תלות במרכזי תקשורת הנמצאים על הקרקע.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, משרד התקשורת ניהל מגעים עם סטארלינק, זאת על מנת לחבר את יישובי העימות בדרום ובצפון לשירות הלוויני של החברה.

ברקע זאת, בשלהי חודש אוקטובר הצהיר מאסק כי SpaceX תנסה לסייע לארגוני הסיוע הבין לאומיים בעזה להתחבר לאינטרנט, באמצעות שירות האינטרנט סטארלינק. לגלובס נודע בזמנו כי הפעילות של סטארלינק בישראל, שהייתה אמורה לקבל אישור סופי במהלך אותה תקופה, הוקפאה וכי התהליך נפסק בשל אותה הודעה של מאסק.

שלמה קרעי מסר כי "זוהי בשורה גדולה ומשמחת. אני מודה לנציגי סטארלינק על הדיון הענייני וההבנות בעניין רצועת עזה. כניסת סטארלינק לישראל תאפשר תקשורת לוויינית מתקדמת בזמני שגרה וחירום. היחידות ברצועת עזה לצורכי סיוע הומניטרי יאושרו באופן פרטני, רק לאחר שגורמי הביטחון הישראלים וידאו כי מדובר בגורם מוסמך וכי אין חשש לפגיעה בביטחון המדינה״.

ממשרד התקשורת נמסר כי ״היחידה המסויימת הזו לבית חולים שדה של איחוד האמירויות אושרה באופן נקודתי על ידי גורמי הביטחון. הם בטוחים מספיק לדעתם שאין חשש שזה ישמש את חמאס במקרה הזה. אם יהיה חשש כזה בהמשך, תמיד אפשר לנתק את התקשורת לאותה יחידה״.