דירקטוריון מגדל החליט שלא לחדש את כהונת אריה מינטקביץ' וכרמי גילון

דירקטוריון חברת הביטוח התכנס כדי לבחור מחליפים לדירקטורים אריה מינטקביץ', יו"ר רשות ניירות ערך לשעבר, וכרמי גילון, לשעבר ראש השב"כ • ברשות שוק ההון לא אהבו את המהלך ודרשו ממגדל שלא לבצע כל שינוי בדירקטוריון • וגם: נדחתה ההצעה להדחתה של הדירקטורית הבלתי תלויה מירב בן כנען הלר, היו"ר ברנע ביקש כמה ימים לדון בנושא מול רשות שוק ההון

חברת הביטוח ''מגדל'' בקריית אריה, פ''ת / צילום: טלי בוגדנובסקי
חברת הביטוח ''מגדל'' בקריית אריה, פ''ת / צילום: טלי בוגדנובסקי

הסערות בדירקטוריון קבוצת הביטוח מגדל , שבשליטת שלמה אליהו, נמשכות. ביום שני החליט דירקטוריון החברה שלא לחדש את כהונתם של שני דירקטורים - אריה מינטקביץ' (לשעבר יו"ר בנק דיסקונט והרשות לני"ע) וכרמי גילון (לשעבר ראש השב"כ, שגם היה מ"מ יו"ר חברת הביטוח). גילון עשוי להישאר דירקטור בחברה האם, מגדל אחזקות.

האם רשות שוק ההון תמנע את הדחת הדירקטורית בן כנען ממגדל ביטוח?   
ניתוח | בתי ההשקעות שולטים: מי הביא לחוסכים את התשואה הכי טובה ובאיזה אפיקים? 

ההתרחשות הזו מגיעה לאחר שבמהלך הישיבה הוקרא מכתב שקיבלה מגדל ביטוח מטעם מ"מ הממונה על רשות שוק הון, עמית גל, לפיו הוא מתנגד לביצוע השינויים המתוכננים בדירקטוריון החברה. גל דורש מהחברה שלא למנות דירקטורים לפני שהרכב הדירקטוריון החדש, כולל זהות המחליפים למינטקביץ' וגילון, מאושר מול אנשי הרשות.

מדובר בחלק מכיפופי הידיים בין הצדדים, כאשר הרשות לא מרוצה מההתנהלות בדירקטוריון מגדל. ברשות שוק ההון רוצים לראות שמספר הדירקטורים החיצוניים הבלתי תלויים (המקבילה של דח"צ דירקטור חיצוני, בחברות) במגדל יגדל לארבעה, כך שבפועל יותר משליש מהדירקטוריון יהיו נציגים בלתי תלויים. מדובר על דירקטורים שאמורים לייצג את האינטרס של הציבור, כשהם מתמנים לשלוש שנים ולא ניתן לפטר אותם במהלך התקופה הזו.

במקביל, דן דירקטוריון מגדל בהדחתה של בן כנען הלר מתפקיד יו"ר ועדת הביקורת. ההצעה נדחתה כאשר מי שתמך בהדחה היו הדירקטורים מינטקביץ' ורונית בודו. עם זאת, לצד דחיית ההצעה ביקש יו"ר הדירקטוריון, פרופ' אמיר ברנע, להשהות את הדחתה של בן כנען הלר, והוא ינסה להגיע לפשרה מול הרשות בשבועות הקרובים.

ההצעה שנדחתה

בן כנען הלר, כך נחשף בגלובס, הייתה בדרך להדחה ולהזזה לדירקטוריון החברה הבת, חברת הפנסיה מגדל מקפת. לפני שבועיים התפטרה דירקטורית אחרת במגדל, קרן בר חוה, כשטענה שלא תוכל להישאר בדירקטוריון כל עוד בן כנען הלר נמצאת שם. בדוח על התנהלות דירקטוריון מגדל נקבע שבן כנען חבטה בכוונה בבר חוה.

ממכתב ההתפטרות של בר חוה עולה כי הצעה להדיח את בן כנען הלר מתפקיד יו"ר ועדת הביקורת כבר עלתה לפני כשלושה שבועות בישיבת הדירקטוריון של חברת הביטוח. "ואולם הצעה זו נדחתה לאור התנגדותו החריפה של יו"ר הדירקטוריון פרופ' ברנע והודעתו כי ממילא לא תתקיימנה ישיבות של ועדת הביקורת עד סוף חודש פברואר וכי עד למועד זה הוא ממשיך לפעול לפרישתה של (כאן מושחר שמה של יו"ר הוועדה בדיווח של מגדל לבורסה שמצטט את מכתב ההתפטרות, נ"א) מדירקטוריון מגדל ביטוח ב'דרכי שלום'", הוסבר במכתב של בר חוה. 

מחברת מגדל לא נמסרה תגובה.