האחים אמיר נכנסו לשופרסל: מי הדירקטורים החדשים שמונו?

יוסי אמיר מונה לדירקטור, ובנוסף מונו כדירקטורים גם צילי נוה, משה ויינגרטן, חזי צאיג, יצחק שפירא וארז כלפון • הדירקטור שלמה זוהר הודיע על עזיבתו • האם האחים אמיר ימהרו "לערוף ראשים"? בענף יש גורמים הטוענים כי החלטות לגבי מינויים חדשים והחלפת בעלי תפקידים יתקבלו לאחר תקופת בחינה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בישיבת דירקטוריון שהתקיימה היום (ב') הגיע לסיומו המהלך המהיר - שארך שלושה שבועות בלבד - של השתלטות האחים שלומי ויוסי אמיר על שופרסל , רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל.

יוסי אמיר מונה לדירקטור, וב-26 במרץ, לאחר חתימת הדוחות השנתיים של 2023, הוא יחליף את יו"ר החברה איציק אברכהן. בכפוף לאישור האסיפה, שתתקיים בעוד 30 יום, ימונה שלומי אמיר למנכ"ל הרשת במקומו של אורי וטרמן, שיסיים את תפקידו ככל הנראה בתחילת אפריל. 

בדיקת גלובס | פער כמעט בלתי נתפס: שווי שופרסל גבוה פי 20 מזה של קרפור ישראל
בלעדי | סוכמו תנאי הפרישה של בכירי שופרסל. אלה הפרטים

בנוסף ליוסי אמיר, מונו כדירקטורים גם צילי נוה, משה ויינגרטן, חזי צאיג, יצחק שפירא וארז כלפון - כשבחצי השנה הקרובה יכהנו 12 דירקטורים עד לאסיפה הבאה שתתכנס בחודש ספטמבר, בה תיקבע זהות חברי הדירקטוריון הקבועים. זאת במטרה לבצע העברת שרביט חלקה ככל האפשר, מהלך שקיבל את ברכת המוסדיים. במהלך הישיבה היום, הדירקטור שלמה זוהר הודיע על עזיבתו הצפויה.

יש חששות כבדים מכך שהאחים אמיר יערכו שינויים גדולים במצבת העובדים וההנהלה, וכי הרשת לקראת גל פיטורים רחב. במטה החברה חששות אלה נשמעים במסדרונות לאורך החודש האחרון, בעיקר לאור אופן הניהול הפעיל והדומיננטי מאוד שלהם. עם זאת, בענף יש גורמים הטוענים כי האחים אינם ממהרים "לערוף ראשים", וכי החלטות לגבי מינויים חדשים והחלפת בעלי תפקידים יתקבלו לאחר תקופת בחינה.