גוגל ישראל | בלעדי

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף
פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, עוזב את תפקידו והוא צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית, Google Research, כך נודע לגלובס.

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים 
תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים 

מטיאס, חוקר בכיר בתחום הבינה המלאכותית מאוניברסיטת תל אביב, הגיע לגוגל ב-2006 כמנהל מרכז הפיתוח בתל אביב, במקביל לפעילותו של מרכז הפיתוח בחיפה שנוהל אז על ידי ד"ר יואל מארק שניהלה את פיתוח המוצר Google Suggest. בשנת 2008 עברה מארק לנהל את מרכז הפיתוח של יאהו, ומטיאס איחד שנה מאוחר יותר את ניהול כלל מרכזי הפיתוח של גוגל בישראל.

מרכז הפיתוח בניהולו של מטיאס הוקם באוגוסט אותה שנה ולאחר שלוש שנים הוקמה שלוחה בחיפה. סך הכל מעסיק מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל כ-2,000 איש, והוא עוסק בפיתוח בתחום הענן, בינה מלאכותית, למידת מכונה ושבבים.

החל משנת 2014 משמש מטיאס כסגן נשיא להנדסה בגוגל, תפקיד בדרגת כפיפות לסמנכ"ל בחברה. פעילות המחקר של גוגל אליו עובר מטיאס ממוקמת במטה החברה במאונטן וויו, קליפורניה, והיא עוסקת בניהול מחקר אקדמי בתחומי למידת מכונה, מחשוב קוונטי וכן מדע יישומי. את הפעילות מנהל כיום ג'יימס מאניקה, כאשר יוסי יצטרף לניהול היחידה וידווח לו.

בפוסט שהעלה בשעה האחרונה סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, עולה כי ענקית החיפוש מבצעת ארגון מחדש של צוותי הפיתוח שלה בתחום הבינה המלאכותית ופיתוח מודלי שפה גדולים על מנת לתמוך, בין השאר, בג'מיני, מנוע הדיבור של החברה. "בשנה שעברה הקמנו את גוגל דיפ-מיינד על ידי איחוד בין צוותי 'גוגל בריין טים' (צוותי הבינה המלאכותית המתקדמת של החברה - א"ג) עם דיפ-מיינד (מרכז הפיתוח הבריטי של גוגל המתבסס על רכישת החברה בעלת אותו השם- א"ג)", כתב פיצ'אי. "ההתקדמות של הצוות בשנה האחרונה היתה יוצאת דופן - המודלים שעומדים בבסיס ג'מיני צוברים בולטות ומשתפרים כל הזמן".

"על מנת להאיץ את התהליך הזה, נאחד בין הקבוצות שמפתחות מודלים בין קבוצות 'Google Research' ו-'דיפ-מיינד', כאשר העבודה כולה תתקיים בדיפ-מיינד. הדבר יפשט את הפיתוח על ידי כך שנרכז את את כל תהליך פיתוח המודל - שדורש כוח מחשוב רב - במקום אחד. השינוי הזה ייתן ליחידת Google Research מנדט ברור וחד יותר להשקיע במחקר בסיסי ויישומי במדעי המחשב בשלושה תחומים שקשורים ישירות למשימות החשובות בגוגל: מחשוב קוואנטי, מודלים בסיסיים של למידת מכונה ואלגוריתמים, וכן מדע יישומי".