מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד • על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר • ומי מציע את זה כבר היום?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

הבורסות בניו יורק שוקלות ליישר קו עם המסחר בקריפטו ולהפוך לבורסת המניות הראשונה בעולם שפועלת במשך 24 שעות ביממה, כך דווח בתחילת השבוע בפייננשל טיימס.

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף
הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

לפי הדיווח, הבורסה בניו יורק ערכה סקר בקרב המשקיעים, בנוגע לדעתם על מעבר למסחר רציף, זאת בניגוד למצב היום, בו ניתן לסחור במניות בין השעות 9:30-16:00 (זמן ניו יורק), אך קיימת האפשרות למסחר באג"ח ממשלתיות, מטבעות קריפטו וחוזים עתידיים מסביב לשעון.

בסקר, שאלו האנליסטים את הסוחרים לדעתם על מסחר 24/7 או לחילופין 24 שעות - רק בשבוע העבודה (שני-שישי), כך לפי הפייננשלס טיימס.

בנוסף לכך, נשאלו הסוחרים בבורסה איך לדעתם יש להגן על משקיעים בתקופות של תנודתיות, כיצד הבורסה צריכה להתכונן לפעילות בשעות הלילה, והאם המשיבים סברו ש"הזמן המושקע בחשיבה על מסחר לילה צריך להיות מוקדש לחשיבה על מסחר בשעות השוק הרגילות".

למה בוול סטריט שוקלים את השינוי?

אחד השינויים המשמעותיים של מעבר למסחר במשך 24 שעות ביממה, הוא הגברת המסחר בניו יורק מצד סוחרים באסיה, בה ברוב הבורסות שעות המסחר כיום לא חופפות את שעות המסחר בניו יורק.

ומהצד השני, מסחר מסביב לשעון ינטרל את המסחר בחוזים העתידיים, שכיום נחשב לגן העדן למהמרים בבורסה - שהולך וצובר תאוצה.

מה קורה היום?

אך יש כאלה שלא מחכים לוול סטריט. כבר עכשיו פלטפורמות מסחר כמו רובין הוד ובלו אושיון, מציעים מסחר במשך 24 שעות - בשבוע העבודה. אך לפי מגזין הביזנס אינסיידר, סטארט אפ המגובה על די המיליארדר האמריקאי סטיב כהן רוצה לקחת את המסחר מסביב לשעון בבורסה האמריקאית צעד אחד קדימה ומחכה כעת רק לאישור ה- SEC .

הסטארט-אפ, העונה לשם - 24 Exchange, הוא פלטפורמת מסחר שמטרתה להפוך את המסחר בוול סטריט לדומה יותר למסחר במטבעות קריפטו. הסטארט-אפ גייס ב-2021 כ-14 מיליון דולר, ומנכ"ל החברה דמיטרי גלינוב, הסביר אז בראיון כי "צעירים שהתחילו לסחור בקריפטו עוברים גם למסחר במניות, ואם אילון מאסק מצייץ משהו בשבת - אנשים מיד רוצים לקנות או למכור מניות טסלה בתגובה".