באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן • לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ
אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

בבנק אופנהיימר מתחילים לסקר את חברת הטכנולוגיה לתחום היופי והאיפור, אודיטי טק , בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד שגבוה ב-37% ממחיר המניה בנאסד"ק. אודיטי טק, לשעבר חברת האיפור איל מקיאג', החלה להיסחר בנאסד"ק בשנה שעברה כשהונפקה לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר (במחיר של 35 דולר למניה). בשיא, שבועות ספורים לאחר ההנפקה, זינקה המניה למחיר של 55.4 דולר ששיקף לאודיטי שווי של כ-3.2 מיליארד דולר. אולם היום היא נסחרת במחיר מעט יותר נמוך מההנפקה, שמשקף לה שווי של 1.9 מיליארד דולר - ירידה של כ-40% מהשיא.

רווחים של מאות מיליוני דולרים ללואי ויטון מהשקעה במניית האיפור מישראל
הסיפור המדהים של איל מקיאג': מרשת כושלת לענקית ביוטי בנאסד"ק

האנליסטים של אופנהיימר ישראל, אלי גולדברג, סרגיי וסצ'ונוק ואביבית מנה-קליל, מציינים כי אודיטי היא חברה צעירה וייחודית בסקטור הצרכנות, בדגש על תחום הטיפוח והיופי. לדבריהם, לחברה יש שיעורי צמיחה גבוהים עם שיעורי רווחיות נאים.

ההמלצה על המניה מגיעה על בסיס העובדה שאודיטי פועלת בשוק יעד עצום המוערך ב-646 מיליארד דולר, שהמודל העסקי שלה חזק ויאפשר לה, להערכת אופנהיימר, להמשיך לצמוח בקצב גבוה גם בשנים הבאות, והתמחור שלה זול ביחס לפרופיל הצמיחה והרווחיות. הם מציינים כי ב-2023 הכנסות החברה צמחו ב-56% לצד שיעורי רווח גולמי של 70% ו-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) של 21%.

"לאודיטי יש מאגרי מידע ייחודיים שבנתה לאורך שנים"

באופנהיימר מוסיפים כי אודיטי מייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים ישירות לצרכן דרך אתרי האינטרנט של מותגי החברה (מותג האיפור איל מקיאג' ומותג לטיפוח העור בשם Spoiled Child), ויש לה מאגרי מידע ייחודיים שבנתה לאורך שנים המאפשרים לה לייצר מוצרים עם התאמה לפרופיל לקוח ספציפי, כולל צבע וסוג עור. "הנתון המרשים הוא שב-2023 כ-50% מההכנסות נבעו מלקוחות חוזרים, סימן חזק לנאמנות גבוהה של לקוחות", הם כותבים.

להערכתם, השימוש של החברה בטכנולוגיה ומינוף המידע מהווה יתרון תחרותי. "אנו רואים את אודיטי כחברה ייחודית שעושה שימוש רב בטכנולוגיה", כותבים אנשי אופנהיימר. "החברה מתבססת על מאגרי מידע רבים וכלי AI, שמקנים לה יתרון תחרותי בחדירה לשוק הצריכה המקוונת של ענף הקוסמטיקה והיופי".

אודיטי מנוהלת על-ידי אורן הולצמן, שרכש את השליטה באיל מקיאג' בתחילת העשור הקודם תמורת 12 מיליון שקל בלבד, ויחד עם אחותו, שירן הולצמן-אראל, הובילו לרה-ארגון מוצלח בחברה.

משקיעה בולטת נוספת באודיטי היא קרן L Catterton של חברת מותגי היוקרה לואי ויטון, שמכרה לאחרונה נתח נוסף ממניותיה בחברה תמורת מעל 200 מיליון דולר, וזאת לאחר שמכרה חלק מהחזקתה בהנפקה בקיץ שעבר תמורת 150 מיליון דולר.